fragment analoge synthesizers, wie kent dit album ?

wouw

Ouwe rot
Beste synth-liefhebbers.

Mijn liefde voor synths ontstond toen een klasgenootje op de lagere school mij een lp liet horen met synthesizer-nummers. Dat was begin jaren 80. Ik heb toen zijn lp gekoppieerd naar cassette-band, en over de jaren heen zijn er - per ongeluk - allerlei fragmenten weggevallen doordat ik bv onbedoeld de opnametoets indrukte (ik was nog jong en wist niet dat je die kunststof nokjes kon afbreken...)
1 a 2 jaar terug heb ik die tape naar de sampler overgezet en met wat knippen en plakken de lege fragmenten gecorrigeerd. Desondanks was het eindresultaat van een niet al te beste geluidskwaliteit (de oorspronkelijke tape was opgenomen met zo'n cassette-recorder welke je als tiener in de jaren 80 had).
Ik ben dus op zoek naar de originele lp, maar ik weet niet meer hoe die eruit ziet of wie de artiest was. Maar ik weet bijna zeker dat er forummers zijn die de fragmenten kennen.

Ok, ik ken de namen van enkele nummers, zoals magic fly en star-wars, maar ik zoek niet de originele uitvoeringen hiervan, maar alleen de lp waarvan onderstaande fragmenten stammen.

Ik heb een paar fragmenten even met de computer aan elkaar geplakt (zonder crossfades enz dus niet schrikken he). Wie herkent dit en kan mij vertellen waar het vandaan komt ? Misschien weet iemand zelfs welke synths gebruikt werden ?

Attachments

• analoog wie.mp3
    977 KB · Bekeken: 144
hoi,

waarschijnlijk synthesizer greatest, of voorlopers hiervan.
Zoek bij cd-zaken maar eens bij cd's instrumentaal, greatest synthesizer hits played by star inc. ofzo.

lagen in de jaren80 voor een paar guldens in de bakken

hier een ander linkje op het forum

Hay

het zijn verschillende muziekies he

of is dit van een lp

volgens mij is het een na laatste nummer van vangelis

en de laatste jmj

of gaat het niet om de orginele artiest maar de remake ervan?

ik weet het niet zeker

Even Googlen en voila. Het zou hem zo maar kunnen wezen

Space Music Synthesizer Magic Fly
Telefunken

Attachments

• magic fly.jpg
    magic fly.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 145
nee,

Het is volgens mij niet van Ed Starink, ik heb zijn synsation lp,cassette en cd ook, dat was mijn 2e cd. De greatest-serie heb ik ook. De sound van de lp die ik zoek is geheel anders.
Ik heb niet alle tracks in de mp3-file gezet, de tracklist van de originele lp begon als volgt:

1 oxygene
2 close encounters
3 het eerste nr van de mp3 file (magic fly)
4 het 2e nr van de mp3 file (onbekend)
..
..

Ik had natuurlijk ook al op internet zitten zoeken, maar heb 'm nooit gevonden.
Zover ik me herinner had de lp een oranje-achtige hoes.

Kijk vooral in dat linker bovenhoekje... original version.........

Singeltje heb ik dubbel........ doe een goed bod *D

Let wel, het eerste is niét Space, maar Space voordat ze Space heetten: Ecama.

Het nummer is grotendeels hetzelfde qua compositie, alleen is het een totaal andere productie. En de Ecama plaat is beduidend moeilijker te vinden dan Space - Magic Fly, die je met een beetje geluk en niet teveel euro's nog wel 's tegenkomt. Er is trouwens ook een hele goede cover van het nummer Magic Fly gemaakt door Gino Soccio, onder de artiesten naam Kebekelektrik.
Het singeltje van Space - Magic Fly staat nu toevallig goedkoop op Ricardo.nl: http://my.ricardo.nl/accdb/viewItem.asp?IDI=13640198

Ik weet bijna zeker dat alles van deze mp3 uit Frankrijk komt, midden jaren '70 had je veel bandjes zoals Space Space Art, Droids, Quartz, Universal Energy, Moonbirds, etc, etc, etc, die dit soort instrumentale synthesizer disco maakten.

Laatst gewijzigd:
jippie,

Ik kreeg gisteren een tip van een heel oude bekende die de voorkant van de lp kon beschrijven. Zojuist heb ik de lp op het web gevonden en aangeschaft. Naam van de lp was "space factory".

YES !

Nu nog een platenspeler regelen haha

Attachments

• 265f_1.jpg
    265f_1.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 145
  • 2595_1.jpg
    2595_1.jpg
    26,2 KB · Bekeken: 137
Nou en dat na 865 posts....koel Wouw.:okdan: Volgens mij ben je door deze LP ook op deze site geraakt. Ingeschreven op 29 januari en de eerste post van deze thread is van 3 februari.....4 jaar man, 4 jaar eindelijk die titel.:kroon:

Veel van deze muziek is gewoon nog tekrijgen via Groove Unlimited

www.groove.nl

Veel van Space, Peru, Nova Johan Timman, Jarre, Michael Garrison, Kitaro, Gorgio Moroder is daar gewoon op CD tevinden en anders gewoon f vragen

Ik vond op het internet info over een andere lp uit dezelfde studio van dezelfde producer en ik ben heel benieuwd of die in dezelfde stijl is. De LP heet space music, artiesten naam is space pilots. Heeft iemand deze LP in bezit ? Ik ben heel benieuwd of hij in dezelfde stijl is als "aux synthétiseurs".

Attachments

• cb7b_1.jpg
    cb7b_1.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 137
  • cd1b_1.jpg
    cd1b_1.jpg
    30 KB · Bekeken: 144
zo heb ik er jaren over gedaan om deze lp te vinden die ik van superclean dreammachine een programma van ad visser uit de jaren 70 destijds, had opgenomen
Final+Offspring.jpeg

haha,
uiteindelijk toch gevonden die Space Pilots. Iets minder naar mijn smaak, een wat hoger jaren-70 gehalte qua sounds. Toch leuk om te hebben.

Back