Nieuwe track: "I need you (in this life)"

AKoelewijn

Nieuwkomer
Nieuwe track gemaakt (9e inmiddels, tijd voor een CD :)) en geplaatst op Soundcloud: "I need you (in this life)". 'Poppy' (synth-pop) is het juiste hokje, denk ik... Lekker aan het knippen en plakken geweest met de vocale samples :P

Ik vind de vocals ook wat minder dat de rest. Te veel gebruikt, te weinigzeggend. En sommige stabjes staan wel heel erg los op de grid. Een beetje groove is natuurlijk lekker, maar sommige bliepjes hangen er voor mij iets te veel tegenaan. En een funky baslijn zou ook veel toevoegen. Nu hoor ik af en toe wel iets brommen, maar dat functioneert toch niet echt lekker.

Ik verstond 'i need you inside', tot ik nog eens goed naar de titel keek. Ach ik heb ook al veel te lang niet gen...

Maar goed, ontopic. Klinkt inderdaad syntpop-achtig. De rollende bassline mag wel wat vaker terugkomen, want zodra die wegvalt mis je in te lange stukken veel laag. Maar voor de rest een lekker nummer. :)

Bedankt voor de commentaren. Net een nieuwe versie geplaatst (o.a. betere timing). Ik heb helaas niet de beschikking over een zanger of zangeres (en mijn stem klinkt zelfs door een vocoder hopeloos :D). Vandaar enig ge-improviseer met de vocale samples, die inderdaad (meestal) nietszeggend en veel te kort (voor een complete track) zijn.

Back