minimoog vs andromeda

Toon

Ursa Major
Omdat de mini morgen de deur uit gaat heb ik nog maar eens een vergelijk gedaan tussen een minimoog en een andromeda. Ik heb een baslijntje geprogrammeerd en dit zowel door de andromeda als de mini laten spelen. Het is niet echt heel goed gelukt om exact dezelfde sound te bekomen, maar het komt dicht in de buurt.

Welk is de eerste/tweede synth die je telkens hoort?

http://users.pandora.be/magersucht_androgynie/music/minimoog_vs_andy.mp3

Het verschil in sound zit hem volgens mij in het feit dat de minimoog vco's iets meer "zoemen" terwijl de vco's van de andromeda toch iets helderder klinken. Zou iemand dit misschien eens op een scoop kunnen laten zien? (der zijn er hier toch een paar die zowel een mini als een andromeda hebben en misschien zelfs een scoop hebben)

Ook het feit dat de minimoog een aparte 3de oscillator heeft en de andromeda 2 suboscillatoren heeft maakt een verschil.

Bij het mixen van een 2 de oscillator en 3 de bij de mini heb je een soort van "instant electricity" gevoel terwijl de andromeda dat toch iets minder heeft. Doch je kan met de andromeda zoveel trukjes toepassen om het geluid wat vetter te maken, zoals S&h op de oscillatoren, unison x, ... , dat het allemaal nogal goed meevalt.

ik denk de minimoog de tweede, mijn god wat een hoeveelheid laag zit daarin!!!

heb zelf ook een Andy en ben blij te horen dat ie zo lekker rauw analoog kan klinken, heb nog geen tijd gehad zelf te proggen ermee.

Volgens mij is 2 de Mini.

Dat hoor je volgens mij het beste aan de derde sound.

Toon waneer komt de uitslag ? moet wel zeggen heb nooit een mini in het echt gehoord.

Eigenlijk wel grappig...
Op dit onderwerp hebben slechts 4 mensen durven reageren terwijl het meer dan 120 keer gelezen is...

Waar blijven de anderen? Heb lef...

Ik heb 1 keer een minimoog gehoord en 1 keer 5 seconde een Andromeda, dus dan kan ik het niet zeggen.. :)

1 mini
2 andy
3 volkswagen kever
Had je even een poll van kunnen maken; vind het en leuk initiatief!

De tweede ...

De tweede ...

....is volgens mij de minimoog.
Maareh...niemand die eens roept:"dat heb je netjes geprogrameerd,Toon!".
In ieder geval wel een hele goede programmeur die met twee instrumenten op heel verschillende wijze gefabriekt toch wel erg in de buurt van elkaar. KNAP!:okdan:

Origineel geplaatst door Pim
Eigenlijk wel grappig...
Op dit onderwerp hebben slechts 4 mensen durven reageren terwijl het meer dan 120 keer gelezen is...

Waar blijven de anderen? Heb lef...
Uhm, ik wil best wel wat zeggen, maar ik heb nogal een gebrek aan kennis (nooit een Andromeda of Minimoog echt bespeeld of in actie gehoord), en een Minimoog ken ik vooral van de leads, dus dan zeg ik liever niks (zo zijn er vast meer).

Maar ik dacht wel een keer dat de eerste variant een stuk moderner klonk (afgemaakter) dan de tweede (dus minimoog als 2e), maar dat kan-ie ook juist ter verwarring gemaakt hebben natuurlijk... ;) Voor de rest kon ik er weinig uit halen, vrees ik.

Maar inderdaad: goed geprogrammeerd!

pfffff ik vind dit echt irritant hoor.

Maar wat ik wel hoor is wazige tikken. Alsof je een gegated mic open hebt staan en je op de achtergrond je iemand op toetsen hoort spelen af en toe als de gate een beetje open klapt.

Maar als ik hoor is #5 qua attack heel strak. En 5 en 7 klinken voor mij redelijk vol. #9 heeft wel wat weg van een VA synth maar. De oneven zit voor m'n gevoel meer leven in. Maar ik zou het ook geloven als je zei dat dit gewoon een synth was en dat je ons loopt te fokken. ;)

Denk dat de tweede de moog is...

De attack klinkt mij het snelst op de
tweede...

Maar ik heb nog nooit een Andromeda
gehoord, dus het kan zijn dat de attack
van de Andromeda nog sneller is (wat me
zou verbazen, de attack op de MiniMoog is
is echt wel knaller...

Tweede punt: De note-steal klinkt anders
in de tweede... kan aan je envelope liggen,
maar toch...

Maar ja, misschien worden we hier eens
goed voor paal gezet :)

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door CoolRunning

Maar ja, misschien worden we hier eens
goed voor paal gezet :)

Mvg.

CoolRunning

Hahà! Dat kan je wel honderd maal doen zoiets met de mensen, ze trappen er allemaal in!

Heb ook nog nooit een minimoog (ik dacht eerst er mikrokorg stond geschreven die ik evenmin ooit bezat) of een andromeda in men speeltuin gehad, dus een ferme gok hoor.

:walker:

gewoon ff lekker gokken:

de 1e is de mini, de 2e de andy....

maarre..waar zijn de echte moog fanaten? er lopen er genoeg van rond hiero ;)

Back