Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zolang je er maar een met een Texas Instruments chipset koopt.ik heb trouwens een firewire geluidskaart, kan ik gewoon in elke pc een firewire kaart plaatsen?

ik heb trouwens een firewire geluidskaart, kan ik gewoon in elke pc een firewire kaart plaatsen?
Handig voor onderweg, maar ik zou die niet willen als enige muziekproductie-PC.Voor €400,- lijkt het mij wel mogelijk dat je bijvoorbeeld een Microsoft Surface Pro met ofwel 64 ofwel 128GB SD kan krijgen als je goed zoekt. Bedoel dus de eerste versie van de Pro.
Handig voor onderweg, maar ik zou die niet willen als enige muziekproductie-PC.
(4GB RAM is toch wat weinig, en "128GB (approximately 89GB available for user content)"; dan moet je er continu een externe HDD aanhangen)
En maar 1 USB-poort... je kan er wel een hub aanhangen, maar sommige apparaten (zeker audio interfaces) hebben graag een eigen bus.
En docking station + randapparatuur -> Surface Pro wordt ineens een heel stuk duurder.Je kunt die dingen, zo je dat wilt natuurlijk, in een docking station plaatsen:

En docking station + randapparatuur -> Surface Pro wordt ineens een heel stuk duurder.
Maar 4 GB RAM blijft erg weinig!
En ik heb eens gezocht of een (werkende) USB>Firewire adapter bestaat, en ik vind daar maar weinig concensus over... (en dan is de vraag of dat wel goed samenwerkt met een FW audio interface)
En ik heb eens gezocht of een (werkende) USB>Firewire adapter bestaat, en ik vind daar maar weinig concensus over... (en dan is de vraag of dat wel goed samenwerkt met een FW audio interface)
Lees post 21 eens.Waarom zou de topicstarter een USB>Firewire adapter moeten nemen? Heb ik niet in zijn beginpost gelezen. De Surface Pro heeft USB3 poort(en) niet USB2.

Die test van Tweakers gaat niet over audio software. Ze testen games enzo... (en geen multi-tasking in de tests)Inzake die 4GB las ik laatst nog een stuk op tweakers de hoeveelheid geheugen in je PC verdraaid weinig uit maakt voor de prestaties: http://tweakers.net/reviews/3330/10/de-grote-tweakers-geheugentest-conclusie-twee-keer-vier.html
Lijkt minder raar dan het is zo'n Surface Pro van Microsoft. Heeft ontegenzeggelijk voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld een iPad.
Inzake die 4GB las ik laatst nog een stuk op tweakers de hoeveelheid geheugen in je PC verdraaid weinig uit maakt voor de prestaties: http://tweakers.net/reviews/3330/10/de-grote-tweakers-geheugentest-conclusie-twee-keer-vier.html
Dat klopt niet hoor, er zijn aantal generaties, en een hoop modellen. Je kan niet zomaar een statement maken over "eender welke i7" vs. "eender welke i5" = "dit absoluut resultaat". Megaherzen zomaar vergelijken gaat ook niet.een I7 zal bv tot 2 x zeveel plugins draaien dan een I5!!
Dat klopt niet hoor, er zijn aantal generaties, en een hoop modellen. Je kan niet zomaar een statement maken over "eender welke i7" vs. "eender welke i5" = "dit absoluut resultaat". Megaherzen zomaar vergelijken gaat ook niet.
Lees post 21 eens.
Die test van Tweakers gaat niet over audio software. Ze testen games enzo... (en geen multi-tasking in de tests)
Ja veel voordelen t.o.v. de iPad, en omgekeerd ook (geen Animoog bvb op de Surface). Ik heb een iPad, maar ik gebruik die ook niet als enige DAW trouwens. Die dient gewoon om synths en Midi controller apps te draaien.
Volgens die review bij tweakers maakt het echt weinig uit of je meer dan 4GB aan RAM gebruikt. Audio is echt niet meer eisend qua RAM dan bijvoorbeeld videobewerkingen.
Geen Animoog op je Surface Pro? Nee, die niet. Maar je hebt wel zoveel gratis VST's voor de PC dat er vast wel iets is naar je gading. Kunt natuurlijk ook zo'n klein toestenbordje van Arturia daar bij nemen, de MiniLab. Dat wordt geleverd met hun Analog Lab software. Nou, daar zijn het gros van de mensen toch wel ff mee bezig lijkt mij.
Als je projecten gebruikt met meer dan 4 gig samples / audiotracks is het wel handig als je meer dan 4 gig hebt lijkt mij toch ?