muziek hard opgenomen, toch te zacht..

phochos

Berliner School Artist
mijn nieuwe muziek voor micro-macro heb ik opgenomen en klaar, maar als ik de muziek overzet naar mijn computer en de cdr's brandt, dan komt de muziek heel erg zacht op de cdr's. bij het opnemen zet ik het opnameniveau voldoende hard op de computer. wie weet hoe je dit kan veranderen, ik gebruik een creative geluidskaart.
sorry voor de kleine letters mijn computer heeft zo nu en dan kuren.

alvast bedankt voor jullie moeite.

jos lieffering

Is een bekend verschijnsel! Digitaal neem je zowieso altijd wat zachter op i.v.m. de kans op pieken.
Zit er geen Masteringssectie in jouw programma, zodat hij het hardste niveau van de opname naar het 0dB level tilt?

Misschien kan je ook het level wat optillen d.m.v. trackbouncing en daar een limiter tussen zetten. De 2 nieuwe sporen kun je dan naar CD branden.

Ik werk niet met software, maar misschien weet iemand van dit forum wel een goed programma voor Mastering.
Cool edit Pro toevallig?

Succes

niet met software

niet met software

ik werk ook niet met software, alleen het branden doe ik via de computer. de muziek opgenomen op mijn digitale recorder is gewoon hard genoeg, alleen als het op de computer staat, wordt het geluid een heel stuk zachter - de andere stukken in het verleden had ik overigens geen last van dit probleem, het is nu voor het eerst dat het gebeurd. zou het ook misschien kunnen komen doordat mijn computer op hol is geslagen en dat het programma dat bij creative zit niet meer naar behoren werkt.

Dat is wel vreemd ja, als het eerst wel gewerkt heeft!

Staat er niet ergens een instelling anders in je programma? Misschien een insert (Aux) op de Master?

Groet

Cool edit pro is daar zeker een goed programma voor. Je kunt het volume van je track harder zetten en je kunt ook normalizen. Misschien kan het ook aan de normalize functie in het programma dat je gebruikt om te branden liggen (waarde staat bijv. op 70% ipv 100%). Misschien kun je eens proberen met bijv. cool edit de track voldoende volume te geven en vervolgens de normalize functie in het programma uit te zetten of eventuele instellingen daarin te veranderen.

Succes.

via wavestation van creative

via wavestation van creative

ik ben er al achter hoe je het harder kunt maken. via de wavestation van creative kun je het geluid opschroeven qua sterkte en ook nog andere zaken aanpassen - echo of panning etc.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

jos lieffering

Back