Renoise 3.0 is final

Na een hevige beta periode is Renoise 3.0 eindelijk goud. (bron)
Dat betekent dat nu, naast de geregistreerde versie,
ook demo versies te downloaden zijn van deze moderne muziek tracker.
Deze is goed te gebruiken op enkele restricties na.

rns3_splash.png

Renoise 3.0 is te downloaden via de officiële site http://www.renoise.com
voor een lijst met veranderingen in de 3.0 versie kan je hier terecht.

Juist omdat het van boven naar beneden loopt... zoals zo'n automagische piano van vroeger.. of een draaiorgel.
van die repen papier met gaatjes.. is het harstikke goed leesbaar.. en juist door hex te gebruiken krijg je korte noteringen.
FF is nou eenmaal korter dan 255 .. en daar zit m ook gelijk een andere kneep.. midi is over het algemeen 128waardes per controller (tenzij je met nprn's of sysex gaat werken) .. renoise heeft dus 255 waardes per controller..

tis echt heel overzichtelijk als je ermee leert werken.

beta was inderdaad hevig ..
Zoals taktik zo mooi heeft verwoord , ' Never has a release of renoise divided the community so much ''
Ben in elk geval nog steeds een happy renoise user , hoewel er nog veel zaken beter kunnen .

Midi plugins

Over SysEx gesproken, hoe zit het daar anno 2014 nu mee? Ik heb Renoise een poosje niet gevolgd maar jaren terug moest je 1 of 2 losse extra tooltjes aan elkaar knopen om via Renoise toch SysEx messages te kunnen sturen. De extra tool mapte dan een midi control change die Renoise uitpoepte naar een SysEx message (bijv. om een effect aan of uit te zetten of je Juno-1 te herprogrammeren). Hopelijk is daar eindelijk ook wat aandacht aan gegeven...?

EDIT: en dan bedoel ik sysex messages die je kan triggeren op een bepaald moment in je pattern / track / sequence. Dat kon in Octamed.

Wow, Er is weer aardig wat bij geprogrammeerd in versie 3.0 !! Cool !!

Maar is er geen goeie demo Track,, Waar ik eens een show'ke mee kan horen???
'Renoise Song Forum' is er wel, maar is er geen TOP 10 Demo tracks in xrns formaat of zo ?
'Danoise - LFO' is wel goed, maar die is al ouder,,
En okey,, Dblue - Syntechtic Sugar is ook VET,, maar die begint weer zo dom... :)

EDIT:
En als zijnde MED-Soundstudio Amiga-User,, had ik van het Edit en Mix Window, ook één window versie gemaakt,,
Zodat de Note edits én Mixer setings/plugins op één scherm zouden staan, ipv constant te window swappen !??

Laatst gewijzigd:
Back