Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En een aantal ingebouwde scales, en user defined scale.
Ik heb het even opgezocht, en jammer genoeg niet. Maar je kan wel eender welke noot aan een pad koppelen... en zelfs program changes.Ok koel maar werken die scales ook als je via de pads noten uit stuurt? En kan je ook transposen dan? Want als ik het nu zo lees kan je alleen een fixed note aan een pad koppelen, en de encoders naar een scale quantisen.
Ik heb het even opgezocht, en jammer genoeg niet. Maar je kan wel eender welke noot aan een pad koppelen... en zelfs program changes.

key quantizemidi notes uit sturen maar waar je een scale kan kiezen (nooit valse noten![]()
En er is een kastje dat je in je midi keten kan hangen dat force to scale doet (en nog wel meer). Ik ben de naam even kwijt, Arduino achtig ding. Zo een kastje hang je dan achter een standaard midi keyboard.
Hij werkt ook als controller,helemaal vrij configureerbaar,ook note nummers..
het gaat SB volgens mij meer om de mogelijkheid om te kunnen spelen in key met enkele toetsen of akkoordjes, dat is de funtionaliteit die hij zoekt, niet de zoveelste midi controller met of zonder pads / keys etc, een klavier heeft ie al, gaat puur om de creatitieve " in key" functionaliteit
Dat lijkt me nog steeds de beste optie. Lekker compact. Voordeel van padjes ipv pianotoetsen is dat je weer op hele andere creatieve ideeen komt.het gaat SB volgens mij meer om de mogelijkheid om te kunnen spelen in key met enkele toetsen of akkoordjes, dat is de funtionaliteit die hij zoekt, niet de zoveelste midi controller met of zonder pads / keys etc, een klavier heeft ie al, gaat puur om de creatitieve " in key" functionaliteit
Ik weet eigenlijk niet of dit bestaat, maar zoek iets met padjes welke midi notes uit sturen maar waar je een scale kan kiezen (nooit valse noten dit om live synths aan te sturen. Misschien een monome maar zoek liever iets kleiners/goedkopers. Iemand een idee?
wel, daar had ik het dan ook over. je kunt scales downloaden voor de padKontrol.
je kiest welke scale je wilt, laadt hem, en je speelt in key. net zoals knob twiddler op de eerste pagina van de discussie al aangaf.
dat is het enige waar ik de padKontrol ooit voor gebruikt hebt en daarvoor werkt hij perfect.
maar ik neem aan dat je dit kunt met eender welke controller, dus ook met degene die hij eventueel al heeft. of, afhankelijk van de DAW, met plugins (bv. Scale plugin in Live).
Raphie's opmerking ging waarschijnlijk over dat hele midi-keyboard ding. PadKontrol is inderdaad nog steeds een prima optie!Heel handig dan die usb adapter.
En werkt ie dan nog steeds als stepsequencer?