wat is de gein van oude meuk?

nee gewoon bij m'n ouders uit de garage gepakt, beetje alcohol koppen gereinigd maar verder niks
ligt er natuurlijk aan wat je zoekt, maar het heeft totaal niet de aangezette "hifi" klank van taperecorders

Mooi voorbeeldje van een Revox B77 opname:

Revox tapedecks (geen bandrecorders) gaan nog altijd een flinke prijs... :erm:
Alles van Revox en Studer trouwens.... :frons:

Ja je moet maar net geluk hebben :) Maar ze zijn er wel degelijk. Maar over het algemeen zijn Revox/Studer wel duurder dan de andere high-end tapedecks ja. Al is het nog steeds een schijntje in verhouding tot de nieuwprijs ooit :)

Gisteren voor de gein ff oud kenwood cassettedeck gebruikt

Ik denk dat daar ook wel het probleem zit. Kenwood staat toch niet echt bekend om z'n superieure geluidskwaliteit of constructie. Maar vooral om hun 'vierkante' Amerikaanse sound. Het is natuurlijk niet zo dat ieder consumer tapedeck wonderen doet of lekker klinkt. Bij de TEAC en Revox/Studer decks is dat wel het geval, vooral ook door de interne limiter op de input.

Gisteren was er een programma op TV over geplande slijtage
belachelijk idd, omdat er dan weer opnieuw geld verdiend kan worden... als het nou jaren mee zou gaan dan heeft uiteindelijk iedereen daar meer aan maar neeee...
of producten die als ze niet op tijd stuk gaan door de fabrikant worden vervangen door een nieuw type zodat er voor het oude geen onderdelen meer van zijn te krijgen, ook zoiets achterlijks...

Gisteren was er een programma op TV over geplande slijtage,
volgens mij past Roland dat tegenwoordig ook toe met hun digitale potjes~!

Of een accutol accu die je dan een X aantal keer kan opladen erna is die gaar. Die accu's kunnen ze zelfs uitlezen. Hoevaak die onder lading is geweest.

Ja je moet maar net geluk hebben :) Maar ze zijn er wel degelijk. Maar over het algemeen zijn Revox/Studer wel duurder dan de andere high-end tapedecks ja. Al is het nog steeds een schijntje in verhouding tot de nieuwprijs ooit :)

Ik denk dat daar ook wel het probleem zit. Kenwood staat toch niet echt bekend om z'n superieure geluidskwaliteit of constructie. Maar vooral om hun 'vierkante' Amerikaanse sound. Het is natuurlijk niet zo dat ieder consumer tapedeck wonderen doet of lekker klinkt. Bij de TEAC en Revox/Studer decks is dat wel het geval, vooral ook door de interne limiter op de input.

Bij Kenwood is er heel veel verschil in kwaliteit. Enerzijds is het middelklasse consumer spul, anderzijds hebben ze ook prachtige apparaten gemaakt. Niet vergeten dat Accuphase ontstaan is uit ex-medewerkers van Kenwood (vandaar Kensonic) nadat ze ontevreden waren dat Kenwood niet meer wou investeren in top of the line apparaten.

Wat oude meuk betreft: het moet natuurlijk in je financieën passen, maar ik heb alle meuk buiten gedaan. Zowel bij de audiohobby als bij de synthhobby. Een beperkt aantal goede apparaten die aan mijn workflow voldoen, en geen bedenkelijk spul meer erbij. Ruimt lekker op. :)

Die dozen vol C64 spul mogen eigenlijk ook eens weg. Ik denk niet dat mijn zoon daar ooit echt interesse in gaat hebben, die zal een Sega Master System wel al old skool genoeg vinden. En dan nog een tv-toestel vinden waarop het werkt...

Ik vind het gewoon leuk om mee te werken. Concentratie is voor mij ook wel een ding. Met een computer heb ik 100 miljoen dingen ter beschikking, waardoor het mij te snel afleid.

Laatst nog een yamaha pss keyboardje gekocht zodat ik nog wat kan bijspelen over me gesamplede beats. Lijntje inspelen, paar knopjes indrukken en het goede geluidje zoeken. Samplen en nog wat mee pielen en huppaa.. Ik hou ook wel van vies geluid. cassette bandjes,ruis, kut effecten.. Lo-Fi en Lo-Budget :P

Hier word ik dus ook echt vrolijk van haha!!
Nas - Life is like a dice game (DEMO)
https://www.youtube.com/watch?v=CB3tJ_5Uc1A

Concentratie is voor mij ook wel een ding. Met een computer heb ik 100 miljoen dingen ter beschikking, waardoor het mij te snel afleid.
als je echt weet wat je wil dan leid weinig je af, tenzij je (bij voorbaat) andere dingen wil gaan doen op dat moment...

als je echt weet wat je wil dan leid weinig je af, tenzij je (bij voorbaat) andere dingen wil gaan doen op dat moment...

Ja dat is zo. Ik merk het aan mijzelf: als ik echt iets wil dan doe ik dat ook gewoon no matter what en maak ik er tijd voor/schuif ik dingen opzij. Dus de conclusie is dat ik de laatste jaren kennelijk niet echt muziek wil maken. Dan kan je honderd keer lullen dat je muziek zo gaaf vindt en dat dat je passie is, maar dat is dan dus gewoon bullshit, want dan had ik niet hele tijd zitten F5-en op Gonzomidgetsquirtlovers.cz en Stanfordlawreview.org.

Bedankt voor dit mee te delen. :mexico:

Back