wat is de gein van oude meuk?

hoezo, portatrack / cassette is geen tape?

dat is hartstikke tape. alleen niet met de kwaliteit van een Studer.
je kan het prima gebruiken als effect. verder is het ook gewoon de lol van het pielen, voor de 'status' hoef je het niet te doen.

Geloof ik best dat daar een hipster scene voor is :D
Het is vooral de jongere generatie die dat reuze interessant vindt.

Raphie koop een Tapedeck bij de kringloop, een type I bandje en neem een track erop, dat werkt gewoon vaak goed (zeker voor die acid dingen die je maakt) Een TR808 of wat is dat ding wat je hebt met tape compressie is erg fijn. En je krijgt natuurlijk meer tapesound met een gare taperecorder dan met een compleet gereviseerde 16 track Studer

En portastudios kunnen de sound helemaal veranderen, zeker als je snel opneemt en de pitch control weer naar beneden zet en met de Portastudio Bass EQ erbij doet...wordt het echt wel zompig van

werkt niet altijd hangt ook een beetje van de track af, maar soms geeft het net die extra eh "dinges"

nou idd, begrijp ook echt niet waarom er nog steeds mensen zijn met violen, drumstellen, gitaren, trompetten, piano's wat een posers allemaal, kan toch gewoon met je computer en een controller en een aira.

jij doet zekers nog aan 12 bittsampling;-]
vet hooor!
:halleluja

Raphie koop een Tapedeck bij de kringloop, een type I bandje en neem een track erop, dat werkt gewoon vaak goed (zeker voor die acid dingen die je maakt) Een TR808 of wat is dat ding wat je hebt met tape compressie is erg fijn. En je krijgt natuurlijk meer tapesound met een gare taperecorder dan met een compleet gereviseerde 16 track Studer

En portastudios kunnen de sound helemaal veranderen, zeker als je snel opneemt en de pitch control weer naar beneden zet en met de Portastudio Bass EQ erbij doet...wordt het echt wel zompig van

werkt niet altijd hangt ook een beetje van de track af, maar soms geeft het net die extra eh "dinges"

Dit dus…..en het hoeft niet per se over je hele track; je kunt natuurlijk ook 1 bepaald spoor de tape/cassettebehandeling geven of sommige samples eerst opnemen op een bandje en later weer re-samplen. Mogelijkheden te over als je het allemaal niet zo clean wilt hebben :okdan:

Ik vind cassettebandjes nog steeds gaaf maar ik geef toe dat dit grotendeels op nostalgie is gebaseerd…..mijn oude Denon deck doet het nog steeds en ik heb er een tijdje geleden een Tascam bij gekocht om mee te experimenteren, zodra ik weer eens tijd heb :D

Oude meuk is leuk voor mensen die er niet mee hebben gewerkt , ben blij dat ik er vanaf ben :P

eigelijk wel dezelfde feel ik zou niet meer terug willen naar Atari of 486!! en de eerste Cubase!! Long live 2014 wat betreft computers en mixen.

Ik ben blij dat ik mijn oude synths en samplers allemaal kwijt ben. 1-tje is leuk, maar teveel van dit soort spul vertraagt mijn workflow enorm. Er is altijd wel iets wat niet werkt. En veel geklooi met editors zoals Midi Quest of andere tooltjes om patches te wisselen of samples aan te passen. Elke synth en sampler heeft zijn eigen editor, meestal bedoeld voor een oud OS. Ik was uiteindelijk alleen bezig mijn setup in de lucht te houden, tracks maken kwam er niet meer van. Ik heb er mee gewerkt, dat was leuk als ervaring, maar ik heb er jaren mee verspilt. Ik had nu liever een paar goede tracks gehad :-)

Voor mij is dat een groot deel van de charme eigenlijk. Ik ben ook niet persee een muzikant, maar meer een technicus ofzo. Dus de hele rommel draaiende houden is meestal net zo leuk als het muziek maken.

Ken mensen die nog brieven schrijven op een typemachine en hun afspraken bijhouden in een succes-agenda. En een mobieltje gebruiken om er alleen mee te bellen.

En zij zijn daar tevreden mee. Missen niet veel. Hebben tijd over waar menig ander beweert daar chronisch een gebrek aan te hebben.

Ken mensen die nog brieven schrijven op een typemachine en hun afspraken bijhouden in een succes-agenda. En een mobieltje gebruiken om er alleen mee te bellen.

En zij zijn daar tevreden mee. Missen niet veel. Hebben tijd over waar menig ander beweert daar chronisch een gebrek aan te hebben.

Inderdaad, bij mij gelden ook nog 2 van de 3.
Het is niet omdat er iets nieuws uitkomt dat al het vorige niet meer goed is en we dit dus allemaal tegelijk moeten buitengooien.
Ik heb ook nog TV's en beeldschermen met beeldbuis en die doen het voortreffelijk.
De tijd die over is, kan ik een vinyltje beluisteren :engel:.

Cheers,
Exo. :mega:

Vinyl is leuk en gaat boven het afspelen van cd's :dj:
Oude versterkers zijn leuk *net weer een oude *B&O bak gekocht voor in de woonkamer *(uit 1972)
Speakers zijn uit 1969 als ik het goed heb :luv:
Sommige drumbakken hier zijn oud evenals reverbs en andere effecten.
Uit nostalgie zou ik nog wel weer eens een Atari met protracker willen hebben :halleluja
Zet ook mijn koffie ouderwets (wel met een nieuwe bonenmaler) :koffie:

Maar ik snap het wel..... soms zijn er betere en nieuwere alternatieven die net zo goed of meerdere malen beter werken zonder dat het van ouderdom uit elkaar valt.

Het opnemen op een oud tape deck is ook nog steeds leuk en zoals eerder genoemd kan je gewoon 1 groezelig spoor vanaf tape in je opname verwerken om het net even anders te krijgen.

Gaat vooral om de lol denk ik.... en dat is maar goed ook :kroon:

ik schrijf 3 maal zo snel als dat ik type

met een Amiga bedoel je toch zeker? 8D

Er was ook protracker op de Atari ST later (maar dat was natuurlijk heiligschennis destijds, voor lam3rz :D)
Ik had ze allebei toen gehad (Atari ST voor Cubase) maar de Amiga rulde natuurlijk over alles ook al zat er standaard geen MIDI op, met zo een MIDI interface ding was dat nog altijd lichtjaren strakker dan alles PC een tijd lang erna
Amiga's heb ik nog altijd 2 x 1200's zal nog best een 3000/4000 willen hebben als iemand er nog eentje heeft staan ruilen tegen een leuke synth/fx/ ofzoiets :koffie:

Back