Gezocht: soundmodule met basgeluiden

Status
Please reply by conversation.

Alwin

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een geluidsmodule waar basgeluiden in zitten.
(Het liefst een module met realistische natuurlijke geluiden).
- Conventionele basgeluiden
( basgitaar(vinger-plectrum-slap-tap-enz.), fretless bass, contrabas)

-Syntesizer bass-sounds.
(van alles).

Alwin.

Hmmm, Nee, ni de kurzweil K2xxx vind 'k,

Ik gebruik als bass synth de Roland M-BD, (Da's mss ook de JV met de betreffende 'Bass' expansie daarvan)
De TX81, De FB01 en ja, vooral de MC303 door de Quadraverb GT, maar dat laatste is mijn persoonlke setup favoriet,,

Hij vraagt om realistische, natuurlijke geluiden... dat krijg je niet echt met fm bijv. toch?
Wel met een kurzweil, eventueel met uitbreidingen...

Ja okey,,
Al heb ik zelf m'n K2000 en K2661 zelden of nooit gebruikt voor een Bass Preset Sound..

Zelf gebruikte ik eerst de Alesis Nanobass. Die klinkt op zich goed. Maar later had ik hem vervangen door een Peavey Spectrum Bass. Die klinkt een stukje krachtiger.

Ja okey,,
Al heb ik zelf m'n K2000 en K2661 zelden of nooit gebruikt voor een Bass Preset Sound..

Ik ook niet :D Maar er zit een heel orkest in, en gitaar spelers! En ook synths...

Ik ben er uit,

Ben nu dus op zoek naar een....
- Roland Bass and Drums M-BD 1

Als iemand er 1 in de verkoop heeft of er 1 te koop weet, laat mij dit ff weten.
Bedankt alvast.

Alwin.

Dat klinkt hetzelfde als een SR-JV80-10 "Bass & Drums" board in een JV of XV Roland of een XV of Fantom met een SRX-07 board. Of je spaart door voor een Integra 7.

Mocht je in zijn voor software dan kan ik je Trilian van Spectrasonics aanbevelen.

Felshout..,
Ik heb net een demonstratie op YouTube bekeken van de
Roland Integra-7, ik ben er zeer enthousiast over.
6000 sounds, veel uitbreidingsmogelijkheden, 128stemmig multitimbraal, 16 parts,
enz.

Arjen19691..,
Zou je mij kunnen vertellen wat precies de "JV serie" is?
En welke ik zou moeten hebben om uit te kunnen breiden met
een Bass & Drums card?

Ik ben op zoek naar een geluidsmodule waar basgeluiden in zitten.
(Het liefst een module met realistische natuurlijke geluiden).
- Conventionele basgeluiden
( basgitaar(vinger-plectrum-slap-tap-enz.), fretless bass, contrabas)

-Syntesizer bass-sounds.
(van alles).

Alwin.

303
daarzijn wereldsuh basslines mee gemaakt

:geslaagd: :geslaagd:vraagmaar na

Ik ben er uit,

Ben nu dus op zoek naar een....
- Roland Bass and Drums M-BD 1

Als iemand er 1 in de verkoop heeft of er 1 te koop weet, laat mij dit ff weten.
Bedankt alvast.

Alwin.

iig denkik datje sneller cheaper klaar bent met een vst program / of sample player ..tuurlijk heeft een kurzweil OOK bass sounds ?
een z1 ook
een tb303 ook

ask bv realistishe drumsounds wil ..ga ik niet naar een drumachien renne
basix
:engel:

JV modules waarin een SR-JV80-10 past
Roland JV-880 (= basis)
Roland JV-1080
Roland JV-2080
JX modules waarin een SR-JV80-10 past
Roland XV-3080
Roland XV-5080 ( = top ding)

De M-BD is wel te vinden, voor ongeveer 100 euro, en soms ook op markplaats, dan is de verz lager
maar daar is geen hedendaagse editor voor,, Ik gebruik daarvoor sounddiver op een witte macbook met xp en AMT's...
http://www.benl.ebay.be/sch/?_nkw=roland%20mbd&clk_rvr_id=622649153700
Die integra vind ik ook wel cool, maar tja, 1500 euro dacht 'k ?? http://www.roland.com/synth/integra/
De Kurzweil 2xxx vind ik echt ni goed,,, Daar ben ik in de jaren 90' mee begonnen, ni beter wetende.
M'n K2661 gebruik ik nu nog als master keyboard en Sampler. De Bass presets daarin,, brrrr,, Dat is het toch ni hoor !!

En ja, Persoonlk haal ik veel sounds ook uit de MC307... Ik heb er 2 exemplaren van. één op ch 10 voor ritme, één op CH03 als synth,, vooral PADS, tot nu toe.
Die MC307 is veel meer dan een SoundModule, Da' s een Groovebox, maar die heeft ook veel 'Roland Klinkende Sounds',, en die is nu echt cheap op Marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=roland+307&categoryId=0&postcode=&distance=0
Ik gebruik 'm , tja met die Sounddiver, en instellingen saven is te traag,
maar toch,, Ik vind de MC307 vet !! En zeker voor de huidige MP prijs,,
De MC505 vind ik minder, vooral door de defecte display, en ja, de MC303 is nog minder..
De MC808 en MC909 zal wel beter zijn dan de MC307, maar die is geen 100-150 op Marktplaats..

OEPS, nee, vergeet die MC307 maar als Bass, Da's eerder om te layeren,,
K zal direct is een preset scan posten van de M-BD (en MC307)...

Status
Please reply by conversation.
Back