Gezocht: soundmodule met basgeluiden

Status
Please reply by conversation.
De M-BD vind ik niet echt een geslaagd product. Voor de drumklanken heeft hij te weinig effecten en outputs en de basklanken vind ik niet beter dan wat er standaard al in een JV zit. De Peavey Spectrum Bass is een al wat ouder beestje, heeft niets anders dan 1 hele Megabyte aan bas-samples, maar wat er uit komt, klinkt krachtig en overtuigend.

Motif ex rack. Zitten goede realistische basgeluiden in, naast een weelde aan andere bread and butter sounds.

basgeluiden

basgeluiden

alle persoonlijke voorkeuren daargelaten

de vraag is Alwin wat jij wilt en waar je ze voor nodig hebt

als je alleen een verzameling goede basgeluiden zoekt zou ik voor een JV- series gaan en dan is een
JV-1010 een hele goede keuze want die heeft alle sounds van de JV1080 en JV2080 aan boord + alle sound van het Session board SR-JV80-09 aan boord. Plus je hebt ruimte voor nog 1 expansion board
http://www.vintagesynth.com/roland/jv1010.php

hier kun je de nodige sounds van de JV2080 beluisteren (die ook op de JV1010 zitten) http://www.synthmania.com/jv-2080.htm

succes
Arjen

Je kunt het board ook in een JD-990 zetten. In vergelijking met deze klinken de JV-2080 en vooral de JV-1010 een stuk muffer (ja, en dat heb ik zelf in een 1:1 vergelijking getest).

De Roland MBD1 heeft tot 4 velocity ranges. Als er bij de patch staat: 3 way zijn het er 3 en bij 4 way, 4. Als er niets bij staat zijn er vaak ook layers met ranges gebruikt. De SR-JV80-10 "Bass & Drums" is gelijk.

voor dat geld zou ik toch echt wat anders kopen, maar das mijn persoonlijk mening

een Roland JV1080 bv heeft voor dat geld 1001 meer mogelijkheden, en de proteus net zo

Bij een Peavey Spectrum Bass gaat het om de druk van de klank en de beleving daarvan. Dat ontbreekt bij een Roland JV of E-mu Proteus. In elke synth zit wel een basklank, maar bij de Peavey komt hij tot leven, ondanks dat er maar 1MB aan samples in zit. Ik vind wel dat 149 euro een beetje teveel gevraagd is. De mijne kostte dat in guldens. Dus 75 euro moet genoeg zijn voor een dergelijke module.

ik heb een Roland BASS AND DRUM Expansion Board SR-JV80-10 kaart te koop voor 40 euro

mail maar als je interesse hebpt!

Status
Please reply by conversation.
Back