ctroharmonix v256 & de Voicebox

elite1337

Stamgast
Hoi,

ik ben al een hele poos aan het kijken naar de electro harmonix v256 & de voicebox. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen met deze 2 apparaten, de pro's/contra's en vooral de funfactor... Ik ben zeer geïnteresseerd in deze 2 apparaten maar ik wil er maar 1 kopen ;)

De v256 komt op mij over als een vocoder met een extreem hoge funfactor, voornamelijk omdat de unit over een soort autotune achtige optie beschikt. De voicebox is in mijn ogen wat serieuzer en voornamelijk handig als je alleen, meerstemmig wilt zingen.

Heb ook getwijfeld maar het is de V256 geworden omdat ik meer op zoek was naar een vocoder-geluid dan meervoudige stemmen.
Ik stuur 'm enkel aan via midi omdat ik geen gitaar kan spelen.
Dit peNdaaltje doet het in werkelijk veel beter dan je hier op de demo hoort 8)

Cheers,
Exo.:mega:

Hoe is de reflex tune functie, is dat een beetje leuk? Ik neem tevens aan dat je het apparaat ook "standalone" kan gebruiken, dus zonder enige midi of instrument input??

Alvast bedankt!

De reflex tune werkt aardig alhoewel het slechts een mode gadget is ;)
Je kan het inderdaad ook standalone gebruiken.
Ben er zozeer aan verknocht dat ik een 2e heb, mocht m'n eerste stuk gaan :stupid

Hier hoor je'm standalone en daarna met synth via midi.

Cheers,
Exo. :mega:

Haal deze topic even uit de mottenballen
(Hello Exo...)

Heb sinds kort eveneens de V256
Zeer flexibele vocoder. Een beetje aan de gladde kant, maar dat geldt voor veel moderne gear. Met wat extra effecten / preamps valt het geluid goed te 'bevuilen'. Er valt veel meer mee te doen dan alleen de cliché vocoder sounds, maar als je juist dat wil, dan is het ook helemaal geschikt.

Vraag me wel af waarom het zo glad klinkt. Misschien omdat er een compressor in zit die je helaas niet kan uitzetten (of ik moet het nog te weten komen). Het is natuurlijk geen analoge vocoder, dus dat zal er mee te maken hebben. V256= digitaal of virtual analog?

Mijn voorkeur gaat uit naar een geheel analoge vocoder, maar denk niet dat je er één gaat vinden met de vele mogelijkheden als deze EH. EH... voor deze prijs dan. Een Moog zal ook veel mogelijkheden hebben, maar geen idee of de v256 daar wat dat betreft in de buurt komt. Mogelijk is het zelfs iets heel anders, want een analoge vocoder met 256 bands is moeilijk voor te stellen.

Heb zelf een COTK modulaire vocoder gehad. Erg moeilijk om die af te stellen. Was 14 bands, maar ikkwammaar niet verder met dat ding. Ben nu op zoek naar een Electro Harmonix EH 0300. Heeft een mooi geluid, maar is ook niet erg flexibel... Wie weet houd ik het wel gewoon bij de v256. Hij klinkt wel muzikaal > makkelijk in te voegen in de muziek zonder veel te moeten tweaken

Back