Gloomer - God's Men Of Sin - WIP, hulp nodig..

Laat eens horen wat jullie ervan vinden ;)
mag het ook middels tekst? ;)

het begint met een geinige basis...
verderop word de pomp aan geslingert en nog verder doet een heel vals geluid zijn/haar intrede maar dat is waarschijnlijk ook de bedoeling naar ik aanneem?

haha, ja 6Trak, dat mag :P

Leuk dat je geluisterd hebt man, apprecieer het van harte..

Inderdaad, alles wat je hoort (inclusief valse noten) is wel degelijk zo bedoeld.

Thanks man !! :okdan:

Ik vond em lekker om te luisteren hoor, zit goed in elkaar vind ik. Het mag misschien niet de hoofdprijs krijgen in orginaliteit, maar who cares.

Klinkt wel goed man, begint klinkt lekker.

Het enige wat ik me afvraag is of het off-key gedeelte er wel goed bij past omdat je in het begin een heel duidelijk melodie kiest. Het valse is nu een beetje (te) aanwezig wat ik persoonlijk een beetje te raar vindt. :P De bijkomende geluiden op 2:16 & 3:16 kunnen naar mijn mening nog wat extra aandacht gebruiken, rond het einde van de patronen lijken ze net een beetje buitenboord te vallen. En het geluid rond 3:43 zou ik weglaten.

Verder goed man, lekker opweg :)

Hey Arv en Artcloud,

dank jullie wel van harte voor te luisteren en de comments ;)

Ja, ik hou wel van dissonante tonen.

De bijkomende geluiden op 2:16 & 3:16 zal ik eens goed bekijken..

Dat geluid om 3.43 is een hoorn, om de DJ aan te geven dat de plaat gedaan is, dat doe ik bijna in elk van mijn platen.

THANKS GUYS !!! :okdan:

Hey Arv en Artcloud,

dank jullie wel van harte voor te luisteren en de comments ;)

Ja, ik hou wel van dissonante tonen.

De bijkomende geluiden op 2:16 & 3:16 zal ik eens goed bekijken..

Dat geluid om 3.43 is een hoorn, om de DJ aan te geven dat de plaat gedaan is, dat doe ik bijna in elk van mijn platen.

THANKS GUYS !!! :okdan:

Die hoorn mag je er wel uitlaten , een goede dj heeft dat niet nodig .En ik vindt het er ook niet bij passen ,bij je track.
Je mag rekening houden met de dj ,maar je moet ook rekening houden met de luisteraar.
dat dissonanten is in mijn oren een beetje te dissonant.
verder leuke track .
8~

Hey luitjes,

Hier een nieuwe WIP, en ik vraag me af wat er beter in kan..

Laat eens horen wat jullie ervan vinden ;)

https://soundcloud.com/gloomer6/gods-men-of-sin-wip
Op 2.30 raak je me kwijt, ik zou ook de synth rifjes uit de construction kit verder opknippen, bijv per toonhoogte en in een andere volgorde achter elkaar zetten, voor anderen die ook met vengeance werken is het e.e.a. anders nog al herkenbaar, verder zit het qua flow goed inelkaar, ik zou het synth rifje in het intro wat harder zetten.
Ik vind de 2.30 <> 3.00 qua valse noot niet zo geslaagd, beter kan je daar beter sample neezetten met minder toon, of misschien een stem uit een film of zo... Resevour dogs oi.i.d. Dan bouw je toch de suspens maar is het niet vals, of wat meer tribal percussie daar, iets wat iig niet zo atonaal klinkt.

Verder kan je rifjes naast het knippen ook pitchen he? +3 +5 of +7! Semitones gaat bijna altijd goed en dan ben je wat flexibeler en kan je het e.e.a meer "eigen" maken, maar goed op weg! Het geheel staat en doet het wel!

Track begint erg lekker... goede melodie..

Vanaf 1.15 komt de commerciele sound.. daarvoor kon het nog een underground/credible trackie worden.. Ik had meer een vette vrouwen vocal op die 1.15 verwacht (iets in de trant van de sample uit 'no good' van The Prodigy; (Kelly Charles). Die sample zou er zelfs perfect op passen

1.46 cheap.. kermis sound.. daarna wordt het vet commercieel, jammer.. Sirenes etc..

Verder zou het serieus een vet nummer kunnen worden. werk hem gewoon niet zo cheap commercieel uit..

wie zijn specifiek god se mensen van zonde eigenlijk in deesche? ...de kindvrindelijke oude mannen in jurken o.a. ende wellicht?

Tja wie zijn die mensen eigenlijk ? Vraag ik me ook af..

Ik zie, ik zie.. een hele grote man, zeker twee meter groot.. Met een donkere hoed op zijn hoofd en een zwarte cape.. Sandeman-like... zeker en vast Illuminati.. Hij verschijnt in mijn dromen, en eenmaal heb ik hem ook in't echt gezien.. Ik kreeg koude rillingen van hem te zien.. Een geest ? Een projectie ? Een teken- of animatiefilm ? Ik weet het niet. Alleszins, mijn stiefdochter heeft hem ook zien verschijnen, identieke beschrijving.. toeval ?

Weird allemaal ! =)

Op 2.30 raak je me kwijt, ik zou ook de synth rifjes uit de construction kit verder opknippen, bijv per toonhoogte en in een andere volgorde achter elkaar zetten, voor anderen die ook met vengeance werken is het e.e.a. anders nog al herkenbaar, verder zit het qua flow goed inelkaar, ik zou het synth rifje in het intro wat harder zetten.
Ik vind de 2.30 <> 3.00 qua valse noot niet zo geslaagd, beter kan je daar beter sample neezetten met minder toon, of misschien een stem uit een film of zo... Resevour dogs oi.i.d. Dan bouw je toch de suspens maar is het niet vals, of wat meer tribal percussie daar, iets wat iig niet zo atonaal klinkt.

Verder kan je rifjes naast het knippen ook pitchen he? +3 +5 of +7! Semitones gaat bijna altijd goed en dan ben je wat flexibeler en kan je het e.e.a meer "eigen" maken, maar goed op weg! Het geheel staat en doet het wel!

Hey Raphie, dank je wel man voor de fantastische feed. Ik ga me er straks aanzetten en wat met je commentaren doen.. Kijk ernaar uit. Update volgt ! :okdan:

Track begint erg lekker... goede melodie..

Vanaf 1.15 komt de commerciele sound.. daarvoor kon het nog een underground/credible trackie worden.. Ik had meer een vette vrouwen vocal op die 1.15 verwacht (iets in de trant van de sample uit 'no good' van The Prodigy; (Kelly Charles). Die sample zou er zelfs perfect op passen

1.46 cheap.. kermis sound.. daarna wordt het vet commercieel, jammer.. Sirenes etc..

Verder zou het serieus een vet nummer kunnen worden. werk hem gewoon niet zo cheap commercieel uit..

Thanks a lot voor je feedback man, hier kan ik wel wat mee.. Kijken straks hoe en wat. Ik hou jullie op de hoogte ! ;)

Hey Raphie, dank je wel man voor de fantastische feed. Ik ga me er straks aanzetten en wat met je commentaren doen.. Kijk ernaar uit. Update volgt ! :okdan:
gewoon lekker xperimenteren, er zit niet voor niks een undo button op ;)

Wat ook voor jou een goede simpele oefening is, is met een vst gewoon met een loopje mee te spelen, gewoon loopje aanzetten, vst met sawlead of piano o.i.d. Op ander kanaal en gewoon pingelen tot je de juiste toon gevonden hebt. Als je die dan als grondtoon aanhoudt kan je heel eenvoudig door +3, +5 en +7 toetsen te tellen vinden wat er bij past.

Even puur mijn mening hé: je weet nu wel wat ongeveer je stijl is, maar het wordt nu tijd om méér te gaan doen dan het combineren van willekeurige loops uit je vengeance library.
Je zoekt wel leuke loops bij elkaar en het mixen gaat ook steeds beter, je plakt de fx samples op de juiste plekken, maar het blijft een beetje hangen in het spelen met dezelfde blokkendoos.
Op zich is met samples niks mis, maar ik zou er iets meer mee gaan doen, knip,ze op, dwing jezelf voor de drums om alleen de one-shots te gebruiken en sleep zelf eens een ritme bij elkaar. Ipv iedere keer diezelfde shuffle hihat en percussieloops, Speel eens een bassline loop mee en probeer eens via een vst zelf tot een soortgelijk resultaat te komen. Maak eens een Gloomergroove ipv house essentials... ;)

Kijk, Gloomer heeft leuke ideeen en wél smaak. Maar als jij niet meer uit je bronmateriaal haalt, dan blijft het dezelfde Vengeance blokkendoos.
[Schop onder je kont modus aan] wees niet lui en stop met combineren en start met produceren ;) [schop onder je kont modus uit]

Als voorzet, kijk ook hier eens rond en probeer eens een aantal zaken uit http://www.attackmagazine.com/technique/beat-dissected/deep-afro-house/

Ik zou er qua sound meer iets als dit van maken ipv die afrojackerige bleepbleep-riser-oh-daar-komt-weer-een-break muziek..

Back