Goede exteral input

je kan de TL064 vervangen door een TL074.
resultaat = betere kwaliteit

Standaard zit er volgens mij een LM324 in die A-119's, nog veel slechter.
idd vervangen door een TL074 (of OPA4134/ OPA4227 als je echt sjiek wil).

Ja, die TL074 had ik ook gelezen op Muff. Ik heb echter geen enkele ervaring met het vervangen van chips.

Dus 2 nieuw vragen: Waar kun je die chips bestellen en: kun je chip zo uit de socket peuteren en een nieuwe er in plaatsen?

EDIT: Net op Ebay de OPA chip gevonden (10 dollar inc shipping). Blijft dus de tweede vraag open :)

Anyone?

[sarcasme=on]
Ik denk iid ook dat de kwaliteit van de A-119 beter gaat worden op het moment je er een andere noise module doorheen prikt,
[/sarcasme]

[sarcasme=on]
Ik denk iid ook dat de kwaliteit van de A-119 beter gaat worden op het moment je er een andere noise module doorheen prikt,
[/sarcasme]

Dan heb je de a119 niet meer nodig.....toch?

Zie trouwens net dat die OPA4134 in DIP (standaard IC doosje voor sockets en through hole) obsolete is, dit ic is er alleen nog in surface mount. Even opletten wat je koopt dus, voor de vervanging van dat IC heb je een DIP behuizing nodig.
OPA4227 heb ik eventueel nog wel voor je liggen (TL074 ook, maar die kun je overal kopen).

Overigens is er een goede kans dat je die afval bij hogere frequenties niet oplost met een andere opamp, als Dieter ergens wat C'tjes heeft zitten dan zit dat in het design. Heeft er iemand hier een schema van dat ding? (Kennelijk kun je bij Doepfer een boek met schema's kopen, iemand dat gedaan?)

Staat er in die muff threads niks over verbetering van het hoog? Ik meen me te herinneren dat het vooral om vervorming ging.

Poeh.... toch maar een andere module dan? (als die afval niet met opa4314 op te lossen is?
Dit is de advert die ik zag
http://www.ebay.com/itm/genuine-new...prg=20131017132637&rk=1&rkt=4&sd=181136540117

Tikje weirde ad op eBay zeg :? maw. voor je het weet koop je pulls?

Hier heb ik ze volgens mij gekocht (al een paar keer dingen gekocht):
Siliconsector
Veel ssssexy ssssilicon (en niet van de p0rn0 varieteit ;))
Zie trouwens ook dat ie best leuke vactrols heeft (Silonex NSL-7053), weet alleen niet of die een beetje snel zijn of tergend traag, straks eens even datasheet checkken.

Maar heeft er iemand nou het schema van die A-119?

Is er niemand hier van't forum die dat Doepfer boek/map heeft gekocht? Spijtig.

DIY? Denk trouwens dat er wel wat te maken valt van die A-119 hoor!

Off topic:
Die vactrol die de eBay winkel te koop heeft is trouwens niet echt wat van te vinden, afgezien van het feit dat de bulk vactrols die je bij de Electronic Goldmine koopt ook gemarkeerd zijn met "NSL-7053", beetje een gok dus.

Edit:
Muffwiggler thread "pimp my A-119"
Lijkt er toch op dat een andere opamp het verlies aan hoog zou kunnen compenseren!

Laatst gewijzigd:
Back