Goede exteral input

Zie bij de audio outs geen extra condensatoren naar aarde lopen, weet niet wat die 220pF caps bij de inputs doen, misschien gaan die wel naar aarde. Die twee 100n exemplaren zal wel supply bypassing van de opamp zijn. Drie van de amps in die TL064 zijn waarschijnlijk met een versterking van 1, een van de opamps in dat package heeft wel gain, en heeft die 22pF in de feedback loop zitten, waarschijnlijk.
Wel zaak om een opamp daarin te floepen die unity gain stable is (OPA4227 wel, OPA4228 niet).
Die LM324 is dan dus voor de non-audio dingen, valt me dan nog mee van Doepfer :-)

Earlabs, hoe had je bepaald dat het bij hogere frequenties niet goed gaat? Puur klankmatig?
Ben nu eigenlijk wel benieuwd, misschien straks bij mij ook eens even een andere opamp monteren.

Ken nie meer editten, maar ik heb net een OPA4227 erin gestoken, en het lijkt inderdaad wel beter te klinken.
Heb eerst naar de stock opamp geluisterd met witte ruis als input (highly subjective, I know, I know), en dat lijkt inderdaad wel wat dof te zijn (ten opzichte van ruisgenerator direct in koptelefoon versterker).
Daarna betere opamp erin, en dan is dat doffe weg. Straks alleen nog even aan scoop om te kijken of die nieuwe (snellere) opamp niet staat te oscilleren, misschien even uit het rek laten en temperatuur checken.

Net het spul aan de scoop gehad, en zag er prima uit. In eerste instantie werd het IC wel warm, dus ik heb 2 elcootjes van 2.2uF dichtbij het IC over de + en - spanning naar aarde gesoldeerd.
Aanrader, deze mod, kleine moeite, groot plezier :okdan:

Die had ik liggen in miniature uitvoering, 4.7u of 10u had ook goed geweest, als het maar een beetje past.

Earlabs, mail maar, je woont in de buurt dus ik kan je wel even helpen met die 119, floepen we even andere opamp erin en solderen we een paar elcoos over depootjes van het IC.

Hier nog scopetrace van een 10kHz blokgolf:
20140505_213650_zpstcdtipie.jpg

Kein overshoot = OK!

Back