TR-808

Status
Please reply by conversation.
Ah ok, dat zoek ik wel eigenlijk. Die Tip Top modules doen daar ook niet aan, o.a. daarom de deur uit.

Kan hier geen posts editen? vergat quotes toe te voegen.

#21 is @ 154
#22 is @ Raphie

Ow,nog vergeten.
De Yocto 808,moet je hem wel zelf maken.

Hoop dat die wel dat 'stapel' effect heeft. De kit ligt hier om gemaakt te worden :)

Hoor ik daar nou een exemplaar dat zich als een TR-8 voordoet en minder pitch drift dan wenselijk?
Roland heeft blijkbaar de verkeerde kleur 808 geemuleerd. :D

Leuke thread.
Maar de bruine / antraciet versie komt dus uit een eerdere productie run?

er staat niks in de service manual waaruit blijkt dat eerder versies anders zouden klinken.
volgens mij heeft 't meer met de afstelling te maken.

Ook dat en er zijn verschillende IC's van verschillende leveranciers gebruikt door de tijd

er staat niks in de service manual waaruit blijkt dat eerder versies anders zouden klinken.
volgens mij heeft 't meer met de afstelling te maken.

Zou ook kunnen, of afwijkende / verschillende componenten?

Zou het eerder een soort accent noemen wat de 808 doet als je twee lange kicks na elkaar programmeert.
Hij gaat een beetje kotsen.

Mijn ervaring is dat de bruine (waar ik er in de tijd 2 van gehad hebt) zijn kicks zo nu en dan stapelt alsof je een lineaal op een tafelrand laat vibreren. Bij lange decay's is het effect storend, maar bij de rand van net niet net wel wordt het erg interresant.
De antreciet gekleurde 808 heeft hier minder "last" van, uitgaande van de 808's die ik gehoord hebt.

Wil je dit effect niet, neem dan een R8 oid:)

Heb hem gelukkig kunnen inruilen voor een TR8, kreeg er toch nog mooi 50 euro voor!

:)

moest je niet een afkoop som betalen voor allen trommel vliesen die je hebt laten springen .ik vind 50 euro dan best veel,, 20.000 euro betalen lijkt me redelijker als schikking.

Status
Please reply by conversation.
Back