EA-1 te gebruiken als sequencer?

Alterex

overdreven/overdrive
Hallo Midi people,

Ik heb dus een vraagje. Laten we voorop stellen dat ik absoluut niets van midi e.d. afweet.

Is de Korg Electribe A-1 te gebruiken als sequencer van andere midi apparaten?

Ik heb 's met de mc-303 mijn alpha juno-1 aangestuurd... kan dat ook met de ea-1? In het boekje staat niets over dus ik ga ervan uit dat het niet kan - maar misschien dat iemand daar anders over denkt?

De mc303 is weg, vandaar de vraag.

Ik wilde namelijk een rack synth gaan kopen maar weet niet hoe ik die kan aansturen zonder midi sequencer zoals logic/cubase. Is er nog een andere (cheap) manier om dat logic/cubase verhaal te omzeilen?

Uw antwoord wordt bijzonder op prijs gesteld ;-).

Bye,

Matthys

tuurlijk kan dit
maar dit is niet aan te raden! (max velocity, monofoon)

EA stuurt midi out, midi in van juno.. Staat overigens wel in de handleiding.. maak gewoon dat de midi out van de ea-1 overeenkomt met het midi kanaal van de alpha juno..
en als dat niet lukt, pruts dan aan de midi filter instellingen (zie handleiding)

HEt zou kunnen maar:

* De sequencer heeft maar twee sporen, die altijd het geluid van de 2 synths aanstuurd
* De sequencer is monofoon (tenzij je allebei de sporen op het zelfde kanaal zet dan is ie duofoon)

en ivm met je sequencer probleem: koop een alesis mmt-8 of een roland mc--500 of dergelijk (hardware)

Zeer wel mogelijk. Wel moet je idd rekening houden met de beperkiingen die mijn voorgangers in deze thread al uiteengezet hebben. Het kan echter erg interessant zijn om zo'n sequencer ook met andere synths/samplers/drumcomps te verbinden. Laat je patterns maar eens los op een ander apparaat en zie wat er van komt. Op deze manier heb ik al vaker inspiratie opgedaan. Soms is het prut, soms is het verbazingwekkend goed/leuk/interessant/....
Als je het dus wilt doen moet je het vooral als creatieve tool zien

Origineel geplaatst door rvooh
tuurlijk kan dit
maar dit is niet aan te raden! (max velocity, monofoon)

EA stuurt midi out, midi in van juno.. Staat overigens wel in de handleiding.. maak gewoon dat de midi out van de ea-1 overeenkomt met het midi kanaal van de alpha juno..
en als dat niet lukt, pruts dan aan de midi filter instellingen (zie handleiding)

Ah is dat 't! Ik zei al - weet niets van midi af: ben een leek.

Dacht dat het midi in <-> midi out idee alleen voor het synchroniseren was en niet voor het sequencen. Het gelijk stellen van de midi kanalen was mij wel bekend.

* De sequencer heeft maar twee sporen, die altijd het geluid van de 2 synths aanstuurd
Hier dacht ik dus ook - en het leek mij toen logisch dat het daarom juist niet zou kunnen..

Hmm moet maar ff wat freubelen..

Bye,

Matthys

Hey Lads,

Thanks - ik heb wat met de kabeltjes zitten freubelen en het werkt precies hetzelfde als bij de mc-303. Bijzonder eenvoudig. Hoorde ook - zoals jullie al opmerkte - dat er maar een velocity hoogte is, das dan wel weer een beetje jammer. Verder... ramde er een gabber lead door mijn kamer waar ik nostalgisch bij werd.

Bye

Matthys
8o)

Back