Meningen over John Bowen's Solaris

deathspell

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Ik heb dit al gevraagd als reactie op een andere draad, maar omdat-ie in het verkeerde onderwerp staat, heb ik nog geen echte reacties gekregen.

Ik overweeg om een Solaris van John Bowen aan te schaffen. Zijn er mensen die hem hebben? En wat is jullie mening over deze synth?

Mijn voornaamste kwestie: de filmpjes die ik heb gezien en de geluidsfragmenten die ik heb gehoord klinken geweldig! Toch vraag ik me af of ik niet hetzelfde kan doen met software? Klinkt de Solaris echt beter?

Maar alle informatie is natuurlijk welkom.

:)

Oh ja: muziekstijl - ambient/soundscapes.

Wordt de solaris wel verkocht bij ons(Nederland-Belgie)?

Uiteindelijk hangt het ook af van de kwaliteit van de programmeur, maar de Solaris moet je niet zomaar naast software leggen; het is een indrukwekkende machine met een heerlijk toetsenbord.

Je kunt hem op de website van John Bowen bestellen. Hij wordt in Duitsland gebouwd, en de verzendkosten naar Nederland/België vallen dus heel erg mee.

En de prijs?(4000 euro?).Heb een aantal YT-filmpjes gezien maar niet erg onder de indruk (meer).Tegenwoordig heb ik soft synth's gehoord die bijna evengoed zijn.Polyfonie 10 voices,niet multi timbraal.Pas op de klank is supper,maar ik vind echt niets nieuws,iets wat ik nog nooit gehoord heb.Pads en strings zijn goed,maar persoonlijk vind ik mijn JD pads en strings een heel stuk beter.
Iets kopen dat je moet bestellen uit buitenland en eigenlijk in eigen land niet kunt uittesten.
Ik weet niet,deze synth is jaren in pre-produktie geweest,verbeterd zonder verkoop.En met de jaren verouderd en niet meer mee met de tijd.Maar waarom koopt m'n een JP8 antiek voor veel geld?Inderdaad de klank.Voor de liefhebbers gaan!

Ik geef deze even een voorzichtig schopje (niet te hard, en met de wreef van mijn voet) omhoog in de hoop op wat meer reacties.

Voor de mensen die al gereageerd hebben, bedankt… jullie mening wordt in overweging genomen.

:)

Nou, ik ken ook alleen de filmpjes maar als ik zo jouw instrumenten bekijk vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde zou worden. Is er geen sos review? Ik heb daar al vaak mijn 16482638e opwilling door kunnen onderdrukken. Qua mogelijkheden heb je denk ik al een heel mooi klankenpallet ter bechikking, is mis iets digitaals maar dat zal wel itb zijn neem ik aan. Of je mog gewoon las van GAS hebben dan kun je hem blind kopen ;-)

... is mis iets digitaals maar dat zal wel itb zijn neem ik aan. Of je mog gewoon las van GAS hebben dan kun je hem blind kopen ;-)

Ja, dat is nou juist de kwestie… maken plugins met de tegenwoordige, hoge kwaliteit - ik heb er niet zoveel; korg legacy, arturia collectie en wat gratis spul - de Solaris overbodig? Naast het bedieningsgemak van een hardware synth, het meer hands-on werken en het feit dat een externe synth je de CPU enzovoort van je computer niet verder belast, klinkt-ie echt zoveel beter?

Wat is GAS, trouwens?

Als ik die gearlist van jou zo zie deathspell, dan denk ik dat zo'n Solaris niet echt veel gaat toevoegen.

Misschien eerder wat extra investeren in leuke FX om je synths doorheen te jagen

Ik heb hem vorig jaar op de Messe uitgeprobeerd en was erg onder de indruk en dat ben ik niet vaak. Ik heb een aardige collectie synths (+30) en softsynths (+20) maar de Solaris vond ik heel erg goed klinken. Klinkt echt als een hardware bak en niet als een plugin ondanks het feit dat het een DSP synth is.

Er zitten een aantal functies op die ik nog niet ben tegen gekomen op andere synths zoals de rotor oscillatoren. Binnen no-time kun je hier super sounds mee bouwen. User interface is erg gebruiksvriendelijk. Het is wel een synth voor de synth programmeur/speler maar gezien het arsenaal van de TS denk ik dat dit geen probleem is ;) Maw Als je niet van synths programmeren houdt moet je er niet aan beginnen.

Ik heb toen ook een tijdje staan praten met John Bowen en die vertelde mij dat de Solaris dat jaar (2013) verkrijgbaar zou zijn bij Thomann.de en dat was toen ook zo maar ik heb net gechecked (2014) en hij staat helaas niet meer op hun website. :(

Ik heb hem vorig jaar op de Messe uitgeprobeerd en was erg onder de indruk en dat ben ik niet vaak. Ik heb een aardige collectie synths (+30) en softsynths (+20) maar de Solaris vond ik heel erg goed klinken. Klinkt echt als een hardware bak en niet als een plugin ondanks het feit dat het een DSP synth is.

:(

Software's synth's klinken serieus beter als je een goede geluidskaart of audio interface hebt .Een goede kan de kwaliteit van de synth echt omhoog krikken,en ook goede monitoren en/of koptelefoon.Speel nooit met je interne geluidskaart softsynth's af.

Software's synth's klinken serieus beter als je een goede geluidskaart of audio interface hebt .Een goede kan de kwaliteit van de synth echt omhoog krikken,en ook goede monitoren en/of koptelefoon.Speel nooit met je interne geluidskaart softsynth's af.

Ik heb een erg goede geluidskaart en zeer goede speakers dus kan ook erg goed het onderscheid maken tussen een hardware-synth en een softsynth want die is er wel degelijk.

Niks ten nadele van softsynths want die gebruik ik dagelijks maar er is absoluut verschil.

ik heb zowel erg goedkope geluidskaarten als ook erg dure, en ik kan je verzekeren dat ik nog nooit verschil heb gehoort.

wat erachte hangt is wel wat belangrijker, op pc speakers klinkt het allemaal kut, maar op een paar goeie monitors klinkt het prima.......
maar het topic ging over een hw synth, dus ik begrijp jou insteek niet helemaal, hoezo kom je er opeens met softsynths tussendoor fietsen?
volgens mij moet je daarvoor in een anders draadje zijn...

:peukie:

ik heb zowel erg goedkope geluidskaarten als ook erg dure, en ik kan je verzekeren dat ik nog nooit verschil heb gehoort.

wat erachte hangt is wel wat belangrijker, op pc speakers klinkt het allemaal kut, maar op een paar goeie monitors klinkt het prima.......
maar het topic ging over een hw synth, dus ik begrijp jou insteek niet helemaal, hoezo kom je er opeens met softsynths tussendoor fietsen?
volgens mij moet je daarvoor in een anders draadje zijn...

:peukie:

Wel,ik heb een Apogee Quartet audio interface,en ik hoor zeer duidlijk het veschil tussen de interface en de interne geluidskaart van m'n Imac(kan niet anders).Zo ook Itunes via m'n interface plaatst de muziek in overtreffende trap.Zoals ik zei en u ook,goeie speakers en een goeie koptelefoon is een must om kwalitatief naar muziek te beluisteren.
En waarom ik hier mee kwam is dat gewoon een antwoord van...Ipv de Solaris.
Strikt juridisch mag ik hier zelfs over m'n vakanties beginnen.Maar eerlijk is eerlijk je hebt gelijk.

tuurlijk joh, goed dan, lekkere vakantie gehad?
en nu dan weer naar school he¨?
welke klas zit je nou?
ah, groep 6, nou je bent al een hele vent....

zoiets bedoel je?

:koffie:

Ik denk dat de Solaris wel wat toevoegt aan het klankenpalet van de TS, namelijk wavetablesynthese. ik was onder de indruk van de demo's en van de toewijding van John Bowen aan zijn product en klanten.

Back