Meningen over John Bowen's Solaris

dan moet je misschien een ander instrument gaan spelen, tuba ofzo, dan kan je verder zeiken op het tuba forum....:okdan:

:peukie:

Wat is een tuba?Weet wel een blaasinstrument,maar verder denk toch wel wat kennis te kennen over muziek.Je zit me af te zeiken over muziek.Is hier geen webcam of zo zodat je echt rechtstreeks je confrater van antwoord kan dienen?Want ik krijg het ervan antwoorden te krijgen na een paar dagen zo gevat en zo gepikt op het internet.

De Solaris heeft toch een klavier van 5 octaven.Die hangen er toch niet aan voor Klaas Vaak?

Je kunt gewoonweg die arpeggio knop indrukken.Moet je niks van muziek kennen en niks kunnen spelen.Maar als je de zoveelste keer die knop gaat indrukken en je hoort weeral de zoveelste keer die riff?Pfffff,gaat het toch teveel van het goede worden,niet?
Je wilt eigenlijk in een zo weinig mogelijke pogingen en inspanningen er zo veel mogelijkheden uithalen.Dat doe je met de knop arpeggio!
Ik kan spelen bij een niets belangrijke klank en toch zeggen ok,omdat het misschien jazzy is,omdat het funky is of romantisch is,maar ik kan spelen bij een bepaalde klank.Omdat ik al op m'n achtste jaar in de muziekschool zit,toen alleen klassiek!Maar speel de dag van vandaag alles,en dat brengt me waarom ik synth's bijhoudt.Niet de klank maar je speelwijze houdt een synth bij je!
Geloof me deathspell.Ik hoop dat je kunt spelen,anders zoek je direct weer naar een ander synth omdat je niet kunt spelen!

De Solaris heeft toch een klavier van 5 octaven.Die hangen er toch niet aan voor Klaas Vaak?

Je kunt gewoonweg die arpeggio knop indrukken.Moet je niks van muziek kennen en niks kunnen spelen.Maar als je de zoveelste keer die knop gaat indrukken en je hoort weeral de zoveelste keer die riff?Pfffff,gaat het toch teveel van het goede worden,niet?
Je wilt eigenlijk in een zo weinig mogelijke pogingen en inspanningen er zo veel mogelijkheden uithalen.Dat doe je met de knop arpeggio!
Ik kan spelen bij een niets belangrijke klank en toch zeggen ok,omdat het misschien jazzy is,omdat het funky is of romantisch is,maar ik kan spelen bij een bepaalde klank.Omdat ik al op m'n achtste jaar in de muziekschool zit,toen alleen klassiek!Maar speel de dag van vandaag alles,en dat brengt me waarom ik synth's bijhoudt.Niet de klank maar je speelwijze houdt een synth bij je!
Geloof me deathspell.Ik hoop dat je kunt spelen,anders zoek je direct weer naar een ander synth omdat je niet kunt spelen!

Wanneer deathspell nu belooft dat -ie in z'n achterhoofd zal houden dat jij de man bent die ECHT kan spelen, mag hij dan toch een Solaris kopen? Of is het echt helemaal uitgesloten?

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat mensen misschien synths kopen voor sound design?

heel goed van jou dat je zo goed kunt spelen en zo vroeg al op muziekles zat! Niet dat het ook maar iemand kan schelen hier :D.

Ik snap niet waarom je je zo druk maakt over het kunnen spelen op een solaris, een 10 voice synth is gewoon een multitimbrale mono synth, die je net iets meer mogelijkheden geeft dan een mono synth, doordat je ook nog 2 keer 4 noten padjes kan spelen.. Daar ga je helemaal geen Mussorgsky op zitten spelen, dan koop je een ander type synth. Ik neem aan dat Deathspell echt wel weet wat die met een solaris kan doen, de aankoop van een synth heeft helemaal niets met speelvaardigheid te maken.

On topic, ik heb meerdere malen op een solaris gespeeld, de klank is echt heel goed, wel vond ik de interface wat te beperkt (36 toegekende parameters aan de lcd schermpjes) , dus je moet vooraf wel de context van je patch kennen. Niet super erg maar het is een beperking die niet bij veel mensen bekend is. Wat me toendertijd wel opviel is dat er zeer weinig presets inzaten, ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is maar je zult zelf wel tijd moeten steken in het maken van presets. Maar goed, daar is de synth dan ook super geschikt voor. Ik heb toendertijd serieus getwijfeld om er 1 te bestellen, maar het leverdrama en de talloze toezeggingen die niet waar gemaakt werden maakten dat ik uiteindelijk maar voor een andere synth heb gekozen aangezien ook de concurrenten niet echt stil stonden.

John bowen is in real life ook een echt aardige man, totaal niet commercieel maar wel met een hart vol passie waar mee die bezig is.

Het is in ieder geval een vette bak deathspell! gefeliciteerd met je beslissing om hem aan te schaffen.
En laat eens wat horen als je hem binnen hebt :)

En laat eens wat horen als je hem binnen hebt :)
Ja,laat eens horen bij elke klank je iets kunt spelen,dat is bij mij nog altijd een eerste vereiste,speel wat,met een synth van 4000 euro!

Wanneer deathspell nu belooft dat -ie in z'n achterhoofd zal houden dat jij de man bent die ECHT kan spelen, mag hij dan toch een Solaris kopen? Of is het echt helemaal uitgesloten?

Het is gewoon een zeer dure aankoop!Als je echt niet uit de voeten kan met die toetsen,sorry vergeet het,je blijft gewoon met die klanken proberen.En je merkt toch altijd dat het stopt op een bepaald ogenblik met die klanken.Altijd dat spelen datzelfde deuntje sorry.
Contacteer mij,wanneer je de solaris beu bent,ik neem hem over voor de helft van de prijs!

Ik meng me niet snel in discussies, maar nu moet het toch ff...

Wat zit jij te zeuren, zeg! Zo blij dat je bent dat je een beetje kan spelen en anderen zwaar onderschat. Ga lekker lopen zeiken op het Stef Meeder-forum...

Ja,laat eens horen bij elke klank je iets kunt spelen,dat is bij mij nog altijd een eerste vereiste,speel wat,met een synth van 4000 euro!

Nog steeds alsof iemand aan jou enige vorm van verantwoording over z'n aankoop moet afleggen?

Al koopt -ie drie Solarissen om er alleen maar zompige bassdrum sounds met een harde lompe klap ruis erop te maken, het zijn jouw zaken toch helemaal niet? Je komt over als iemand die nootjes kan lezen en nu niet meer uit de notendictatuur kan ontsnappen.

Het is toch een forum hier?Je gedacht zeggen mag toch altijd!Ben hier sinds jaren en nog nooit zijn ze het eens geweest met mij!
De dag van vandaag en morgen blijf ik mijn eigen mening verkondigen,weet dat het nooit in goede aarde zal vallen.Niet dat ik alles weet over kennis van synth's of muziekleer.Weet er wel een en het ander van,zo simpel.Ik zeg me gedacht,en jullie ook.
Ik steek ook heel wat op hoor in dit boeiende synth forum.
Maar 2 of 3 keer tegenspreken is alsof je van een ander planeet komt met de rest van smileys je de grond wordt ingeboord.
Weet één ding.De waarheid zit in het midden.

Het is toch een forum hier?Je gedacht zeggen mag toch altijd!Ben hier sinds jaren en nog nooit zijn ze het eens geweest met mij!
De dag van vandaag en morgen blijf ik mijn eigen mening verkondigen,weet dat het nooit in goede aarde zal vallen.Niet dat ik alles weet over kennis van synth's of muziekleer.Weet er wel een en het ander van,zo simpel.Ik zeg me gedacht,en jullie ook.
Ik steek ook heel wat op hoor in dit boeiende synth forum.
Maar 2 of 3 keer tegenspreken is alsof je van een ander planeet komt met de rest van smileys je de grond wordt ingeboord.
Weet één ding.De waarheid zit in het midden.

Je mening verkondigen = 1

Je mening door iedereen z’n strot proberen te rammen = 2

No offence verder :)

Ik meng me niet snel in discussies, maar nu moet het toch ff...

Wat zit jij te zeuren, zeg! Zo blij dat je bent dat je een beetje kan spelen en anderen zwaar onderschat. Ga lekker lopen zeiken op het Stef Meeder-forum...

Kun jij spelen op toetsen?En tegelijkertijd een synth freak zijn?JA?Zoals ik,toch fantastisch toch!
Ik ga lekker lopen zeiken omdat ik weet niet alleen met klanken bezig te kunnen zijn maar omdat ik ook kan spelen,er zoveel kan bijbrengen bij een bepaalde klank!
Geef toe kerel wat zit je dwars tegen mij?Moet je alleen synth's kennen en dat is alles?Er zitten wel toetsen aan die synth hoor!Tenzij je modules koopt!

Het is gewoon een zeer dure aankoop!Als je echt niet uit de voeten kan met die toetsen,sorry vergeet het,je blijft gewoon met die klanken proberen.En je merkt toch altijd dat het stopt op een bepaald ogenblik met die klanken.Altijd dat spelen datzelfde deuntje sorry.
Contacteer mij,wanneer je de solaris beu bent,ik neem hem over voor de helft van de prijs!

Dus jij zegt dat als je goed kan spelen, je niet (snel) uitgekeken raakt op een synth?

Met andere woorden, jij kan op elke preset spelen van welke slaginstrument dan ook?

Is dat waar? Met welk einddoel doe jij dat?

Je mening verkondigen = 1

Je mening door iedereen z’n strot proberen te rammen = 2

No offence verder :)

Zit nog niet in het Vlaamse parlement hoor,waar je a rato 4000 netto euro verdiend per maand,zonder verplicht aanwezig te zijn, en je niet moet uitleggen je afwezigheid.De volgende vijf jaren,dan zijn er pas nieuwe verkiezingen.Tel op je verdienste naast je hoofdverdienste!

Zit nog niet in het Vlaamse parlement hoor,waar je a rato 4000 netto euro verdiend per maand,zonder verplicht aanwezig te zijn, en je niet moet uitleggen je afwezigheid.De volgende vijf jaren,dan zijn er pas nieuwe verkiezingen.Tel op je verdienste naast je hoofdverdienste!

Ja, het parlement inderdaad. En ’s morgens is het kouder dan achter een boom.

Ik ga maar weer even in een ander draadje kijken :erm:

Dus jij zegt dat als je goed kan spelen, je niet (snel) uitgekeken raakt op een synth?

Met andere woorden, jij kan op elke preset spelen van welke slaginstrument dan ook?

Is dat waar? Met welk einddoel doe jij dat?
Stel je hebt één synth voor je,dus gekocht.Je bent een synthfreak,dus daar ga je al direct mee liggen spelen,want tegenwoordig heb je al direct een paar honderd klanken tot je beschikking.
Ok,je veranderd hier en daar wat aan de klank,moduleren,tof,en een synth fanaat doe dit toch minstens 5 keer of meer per week,s'avonds,spelen met zijn hobby.Na een maand of twee weet ik al dat hij die synth gewoon beu zal worden.Waarom?Hij kan niet spelen,kent geen speltechniek,kan niet spelen op de toetsen.Kan in zijn klank geen emotie brengen die hij zou willen brengen omdat hij niet kan spelen.
Wat is het gevolg meestal,verkopen die synth voor een ander.

Back