M.I.L.L. <Techno>

djtt

Big stupid grin
Hoi,

Ik heb ook weer eens een track gebakken. Lekkere zaag techno. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en bovenal wat jullie vinden dat er beter zou kunnen aan deze track!

Bedankt voor het luisteren!

Ted

https://soundcloud.com/djtt-1/mill

Ben zelf niet zo'n fan het genre, maar dingen die me opvallen zijn dat de limiter extreem hard staat, alles vervormd en in je micro breaks zuigt de limiter alles met z'n release time vol, je hoort het volume iedere keer zo opzwellen waarna de impact van de drop weg is.
verder vind ik, de kick en snare niet lekker samen in de mix, beetje lomp en de tuut bassline hangt er ook maar een beetje tussen, deze zou ik iets langer maken en wat lfo of filter zetten o.i.d. om hem minder statisch te maken en feel te geven, het klinkt zo statisch en bij elkaar gezocht allemaal. En het mist IMHO een beetje de betrokkenheid die ik in dit soort tracks wel zoek.
verder gaat het qua opbouw in IMHO nergens heen, hoeft ook niet perse, maar het helpt niet mee voor de betrokkenheid: tuut aan/uit, ohh aan uit, ride aan uit.

e.e.a. is slechts mijn mening vanuit mijn eigen uitgesproken smaak :D anderen denken er misschien weer anders over.

Laatst gewijzigd:
Wel lekker MITS KEIhard over de speakers in een oude fabriekshal ofzo :)

Op normaal volume en thuis klinkt het op een gegeven moment door de 'extremere' settings van de limiter nog al vermoeiend (dat gepomp en gezuig - VAN HET GELUID - ik zet het er maar even bij..)

Verder wel okee :)

klinkt wat droog.. kan wat meer dynamiek gebruiken..

Maar het plaatje is lekker.. lekker lomp..
Die bd 1-2-3 lekker.. boem-boem-boem..

Wat ik wel een beetje mis is spanning opbouw gedurende de track dat zou wat meer vaart er in brengen..

Wat ik wel een beetje mis is spanning opbouw gedurende de track dat zou wat meer vaart er in brengen..
Zie! is een smaakdingetje. ;)

ja, techno is een moeilijke. Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat echt kut muziek vinden.. Veel te repeterend. Maar dat geeft het voor mij de charme, het is geen 'mooie gladde iedereen vind het zo mooi' muziek. De scene bestaat uit mensen die uit gaan voor de muziek, en niet om hun nieuwe mooie kleertjes te showen of om het mannetje uit te hangen met dure flessen drank...

klopt, begrijp me niet verkeerd, ik heb heel veel met techno, maar alle sjeu die je wel hoort bij bijv Hawtin, ontbreekt hier.

Nou, dat is duidelijk. Ik denk dat ik de FG-X wat minder hard zijn best moet laten doen. Alles wat je nu aan vervorming hoort zit hoort in de track. Me love distortion! Ik heb de FG-X al een paar keer zachter gezet omdat ik hem al te hard vond pompen.

Ik denk dat ik eerst de compressie en limiting er eens helemaal af haal en dat opnieuw toe ga passen. Ook kreeg ik elders het advies om de track ergens op te breken met een mooie pad, ala 'Erase Techno' (voor de kenners onder ons).

Ik heb dus nog wat te doen... :) Binnenkort zal ik het resultaat posten! Bedankt!

Wel lekker MITS KEIhard over de speakers in een oude fabriekshal ofzo :)

Op normaal volume en thuis klinkt het op een gegeven moment door de 'extremere' settings van de limiter nog al vermoeiend (dat gepomp en gezuig - VAN HET GELUID - ik zet het er maar even bij..)

Verder wel okee :)

klinkt wat droog.. kan wat meer dynamiek gebruiken..

ja, techno is een moeilijke. Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat echt kut muziek vinden.. Veel te repeterend. Maar dat geeft het voor mij de charme, het is geen 'mooie gladde iedereen vind het zo mooi' muziek. De scene bestaat uit mensen die uit gaan voor de muziek, en niet om hun nieuwe mooie kleertjes te showen of om het mannetje uit te hangen met dure flessen drank...

klopt, begrijp me niet verkeerd, ik heb heel veel met techno, maar alle sjeu die je wel hoort bij bijv Hawtin, ontbreekt hier.
Wel grappig, want als ik deze comments lees merk ik dat ik voor mijzelf op de goede weg zit! Het 'Hawtin' geluid is iets waar ik absoluut niet naar op zoek ben, sterker nog, ik loop er op feesten met een grote boog omheen. Voor mij veel te minimaal. Ik ben juist op zoek naar de rauwe fabriekshallen in je smoel techno.

Ik denk alleen dat ik iets uitgeschoten ben met de FG-X... :)

Er bleek ook nog een vocaal weggevallen te zijn met het editten, nu een nieuwe versie. Er stond op de drums inderdaad een limiter heel erg zijn best te doen! Is nu opgelost. :stupid

Is i.d.d veel beter, wat ik zou doen is die distortion tail/ruis van de kick iets langer makenen sidechainen dan kijk je een bounce, maakt het wat interessanter allemaal, tis me nog net te statisch, maar mix is beter.

Back