[64kilobit] Psytrance Deun [/Fatar]

Fatar

Drum Pad?
Hallo iedereen,

Oke bij deze mijn eerste trackje wat ik ff wil laten luistern en beoordelen door jullie. Ik ga er niet meer veel aan veranderen, maar wil nog wel weten of ie zo een beetje goed klinkt. Enige probleem is dat het een 64 kilobit versie is, maar dit is vanwege de groote van het bestan. Nu is ie 4mb, anders was ie 12,5mb geweest. Ik zit btw niet te wachten op reply's van... "ow wel leuk" of niet mijn smaak". probeer je er een beetje in te verdiepen en mee te gaan! Wat ik graag zou willen en ook een beetje verwacht van muziek kenners en producerende klanten is OPBOUWENDE kritiek. Sorry, dat ik dit er ff bij moest zeggen, maar ik heb al vaak van die half gare berichtjes gekregen.

Alvast bedankt voor alle positieve en negatieve berichten ;)

Fatar

download hiero

Laatst gewijzigd:
doet het perfect hiero :D en anderen hebben hem ook al gedownload en beoordeeld! geen idee waar het aan kan liggen..

Doet het prima, klink lekker, alleen die korg drummetjes vind ik lelijk (toms geloof ik).
Verders leuk sfeertje, idd beetje buitenaards, vind wel dat er meer variatie in het nummer mag.

bij mij doet ie het niet:( ov kan je hem ergen anders ff uppen.. dan kan ik luisteren

Als jullie rechtermuisknop doen, en dan doel opslaan doet het prima. Ik kon hem ook niet direct afspelen, maar na gesaved te hebben wel...

[Aanpassing!]

[Aanpassing!]

Ik heb ff het een en ander gewijzigd, mede dankzij de goede reacties van hiero. bedankt daarvoor en luister nu nog maar een keer of voor het eerst natuurlijk ;)

groeten,

Fatar

ennuh...kom op met die reacties ;)

Inderdaad behoorlijk spooky af en toe. Veel stoere geluiden heb je gebruikt!

Zonde van die goedkoop klinkende steeldrums (Dat zullen wel die Korgdrummetjes zijn waar dextron het over heeft) . Het geheel klinkt ook erg onnatuurlijk doordat je op bepaalde geluiden veel delay en reverb hebt zitten, en op andere juist weer helemaal niets.

Ik probeer daar altijd een beetje een evenwicht in te vinden.

Ik mis nog iets van een climax, of zou dat komen doordat ik na 7 minuten behoorlijk was afgedwaald??

Heerlijk! Lekkere sfeer: stemmen erbij vinnik sowieso gaaf! Ik vind de drums niet storend/lelijk. Het enige vind ik een teveel aan Mid-tonen. Als het wat helderder zou klinken (wat mid weg, iets meer (sub)laag en meer hoog ?) zou het een stuk verbeteren qua klank, vind ik dan. De kick iets meer volume+laag; de hi-hats iets meer hoog.
Echt een climax hoeft zo'n nummer niet perse te hebben, imho: lekker verdwalen!
Top! Bedankt!

:erm: Ik bedenk me net dat de geluidskwaliteit bij 64Kb natuurlijk wat minder is als normaal.. Als het dus daaraan ligt, heb ik geen kritiek!

[Notitie]

[Notitie]

Ik heb helaas geen studiomonitoren, maar heb dit nummer nu op 3 computer speakers geluisterd en twee stereo torens. Ik ben het met sommige reacties op de volgende punten eens.

a) Iets minder reverb op sommige instrumenten.
b) Er moet meer hoog in het nummer komen.
c) De Compressie mag ook een tikkeltje beter op de kick, hierdoor komt ie ook wat dieper te liggen namelijk.
d) Persoonlijk mag er van mij nog wel iets meer warmte in het geheel, maar dit kan ook door de gebruikte reverb komen.

Kortom, ik moet nog ff iets beter gaan afmixen en ik pas die hardlead in het midden nog ff aan qua loopje wat ie doet. Ik vond dat stukje een beetje te snel opwerken naar chaos.

Valt allemaal nog wel mee dus en als er mensen nog op- of aanmerkingen hebben hoor ik het graag. ik ga er vanmiddag mee aan de gang en vervang hem voor diegene die er nou staat. Nogmaals bedankt voor de toffe reacties! ;)

ennuh,..meer reacties zijn altijd welkom.. kijken of anderen het bovenstaande met me delen.

groeten,

Fatar
het spacebeest en de vriendelijke pater

Back