[wamibox] help! kan nie line-in alléén opnemen!

maxdox

rode peper en knoflook
Nou ben ik eindelijk eens dapper begonnen mijn laptop meer te integreren in mijn studio, stuit ik meteen tegen de volgende steen:

Ik heb een laptop met een wamibox pcmcia geluidskaartje.
Ik wil de UITSLUITEND de externe line-in opnemen, terwijl ik audio wat al op de computer staat tegelijkertijd mee wil laten spelen. Wat ik ook probeer, het opgenomen signaal bevat behalve de line-input OOK het spul wat ik afspeel op de computer! Je begrijpt dat dit erg shit is, en de laptop alweer stukken minder bruikbaar maakt!
O wie kan me helpen? Dit moet toch simpel zijn?

Wat details:
Ik heb w2k r3; nieuwste wamibox drivers 3.4
Probleem doet zich in meerdere applicaties voor, lijkt dus niet applicatie gerelateerd.
Mijn interne geluidskaart van de laptop heeft het probleem NIET.

belangrijke vinding:
Het schuifje van de "wave" in de windows mixer, wanneer ik control-panel--> sound en multimedia --> audio --> volume --> sound-playback sleep, dan sleept het schuifje van "wave" in het sound-recording schermpje mee... en dat is vreemd. Dit lijkt een bug, maar misschien dat iemand er een oplossing voor heeft? Kunnen de instelling van het volume ook manueel ergens anders (in het regristry?) gezet worden?

Ik weet het... windows is geen unix... blah :bekdicht:

Heeft niemand een wamibox? :confused:

Ik heb geen wamibox, maar misschien toch een tipje.
In het config-scherm van je geluidskaart (evt. mixer), kun je (bij elke geluidskaart volgens mij) selecteren welke bronnen opgenomen moeten worden. Dit dmv hokjes die je aan kunt vinken of volume-schuifjes. Ff checken of alleen de line-in aangevinkt of open staat.

suk6

Back