één loopje

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind dat het wel meevalt met dat "provoceren" door Raphie... Hij heeft alleen een andere, meer puristische mening en durft die te verdedigen. Het is niet zo dat de meerderheid altijd gelijk heeft... maar daarover kunnen we pas over pakweg 20 jaar conclusies trekken.

Deze beat doet me echter weinig. :D

Het valt ook wel mee. Maar als je er vanuit kunt gaan dat dit met vaste regelmaat plaatsvind en het hele gebeuren daarbij ook een flinke historie kent is jezelf steeds in de slachtofferrol plaatsen ook flauw. Verander je eigen gedrag en het gedrag van anderen zal, ongedwongen of gedwongen, ook vanzelf veranderen.

Vandaar mijn opmerking: actie > reactie.

Als moderator sta je tussen de actie en de reactie. Bij goede moderatie modereer je niet alleen de reactie maar zowel de actie als de reactie aangezien de veroorzaker van de actie anders een vrijbrief zou hebben.

Dit is wat hier speelt en helaas blijkt het onmogelijk om dit inzicht voor langere tijd duidelijk te krijgen.
Verder valt er publiekelijk weinig nuttigs meer over deze situatie te vertellen.

Tja, ik heb nu een paar keer gezien hoe iedereen meteen over Raphie heenvalt en ik vind dus niet dat hij zichzelf in een slachtofferrol plaatst. Ik zie het meer als een Pavlov-reactie waarbij hij telkens de eenling is. Ik zou liever zien dat zo'n publieke lynch-party (weet even geen subtielere omschrijving) aangepakt wordt. Het slotje van vanochtend leek me overbodig, maar ik ken idd. de historie niet en heb ook geen trek om die na te gaan lezen.

Wel jammer dat de discussie telkens ondersneeuwt, want het blijft een interessant onderwerp.

Bericht door een moderator:
Op verzoek van TS zelf is zijn account geanonimiseerd en buiten werking gesteld.

Ter voorkoming van allerlei moeilijke discussies bij deze dus ook sluiting van het topic.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back