Keep The Clap Alive (P-funk in progress)

Lekkere track. Sterker nog, mogelijk een van de beste dingen die ik ooit op Synthforum voorbij heb horen komen.

Lekkere track. Sterker nog, mogelijk een van de beste dingen die ik ooit op Synthforum voorbij heb horen komen.

Gaat dit nu over de track in de OP? Of het voorbeeld van Riky D?

OP, maar die clip van Pomrad is ook erg in mijn straatje. Hop hop naar Spotify!

Hey.. thanx voor de reacties allemaal.. en de waardering natuurlijk :) (ga er maar even vanuit dat het meerendeel voor de track in OP was bedoeld :D)
@ Benno..Whoa.. thanx man.. ik voel me vereerd :)

@ Riky D. Vind het echt een heerlijke sound.. lekker spacy.. die Clap heeft wel minder attack dan waar ik naartoe wil qua sound.. maar hoor daar ook e.e.a aan human claps achter.. laagjes maken is volgens mij wel de truuk :)
Waar ik wat meer moeite mee heb is het nogal opzettelijk dingen heel scheef timen (en iedere maat weer hetzelfde.. beetje zoals sommige nieuwere hip hop zeg maar).. maar de soundjes en het sfeertje spreken me erg aan :)

Ga de tips nog even proberen.. thanx voor het analyseren iig. Hij was me nog niet echt opgevallen maar er zit idd een veegje voor.. ook heel random weer... soms lijkt het ook of ze er gewoon met opzet naastzitten.. wat het ook weer meer levendig maakt...
Het zou idd een staartje van een reversed clap kunnen zijn aangezien die taperecorders van toen ook gewoon achteruit opnamen.. en dan zou het natuurlijk ook heel goed kunnen dat ze er gewoon per ongeluk naast zaten omdat het dan wat lastiger wordt om op de tel te zitten.
Ga proberen vanavond es ff wat dingen om te draaien.. en of dit een goeie reverse engenering gaat zijn zal dan blijken :) :mega:

Laatst gewijzigd:
Leuke track van MacGyverGear. Die Pomrad klinkt ook top, ga ik absoluut verder checken.

De clap heeft iets van een deur die dichtslaat zoals je het altijd in film geluidseffecten hoort, ik zou eens googlen hoe foley artists dat in de jaren 80/90 deden, kans is groot dat het het geluid zo tegen komt.
Het is i.i.ig. Geen oneindige layer van samples en ruisjes, maar klinkt meer als één geluid met 2 fases en een clap er overheen

Super cool!

Ben benieuwd hoe de titel internationaal aanslaat; 'the clap' is namelijk ook een ander woord voor 'druiper' :D 'Hou de druiper in leven' :mega:

Vette track verder :okdan:

tHanx mensen :okdan: ..

"Hou de druiper in leven" is als titel idd geen lang leven beschoren.. :D Had em op mijn SC Keep the funk alive genoemd.. maar ik gok dat ik met de tietel van deze thread wel e.e.a. aan lollige feedback had kunnen verwachten daar :dubbel:

Het clap experiment ben ik in een eerder draadje begonnen: Het Parliament Clap Ding .. maar daar waren zulke rare dingen gebeurd ineens :D
@Nitro: in bovenstaande link staan nog wat ruisjes en human claps.. ;) Je klinkt als iemand die er meer vanaf weet.. ik zou zeggen geef je ambities de ruimte ...

:D

Ben trouwens wel blij met dit draadje (P-Funk weer een beetje her ontdekt heeft)
Atomic DOG heeft een hoog GUY gehalte trouwens :okdan:
Zapp hier in de kast heb staan.

Claps id Zapp is een soort van begin jaren 90 "Prince" clap.

Jedi Knights is volgens mij ook leuk voor jou.

GUY is echt die typische swing beat R&B.. wel lekker hoor.. en idd lekkere baslijntjes, synths en drumstuff.. maar alles heel strak getimed.. en dan mis ik ´n beetje die human feel die in de P-funk wel zit.. :) (niet dat ik ook maar enigssinds in de buurt kom hoor.. :D)

Die Jedi Knights is wel die authentieke P-funk clap maar gesampled.. wel lekkere track trouwens :)

De enige die deze shizzzle op dit moment op de juiste manier doet is Dam Funk. Naar mijn mening dan he.

Maar wel lekker hoor die track!

Laatst gewijzigd:
GUY is echt die typische swing beat R&B.. wel lekker hoor.. en idd lekkere baslijntjes, synths en drumstuff.. maar alles heel strak getimed.. en dan mis ik ´n beetje die human feel die in de P-funk wel zit.. :) (niet dat ik ook maar enigssinds in de buurt kom hoor.. :D)

Die Jedi Knights is wel die authentieke P-funk clap maar gesampled.. wel lekkere track trouwens :)

Basslines van Teddy Riley kwamen uit de TX81Z als ik het goed heb (en daarom zo strak) deed mij toch aan ZAPP denken (of andersom) Live gebruikten Teddy Riley en consorten wel "echte" instrumenten dus zal het ongeveer hetzelfde hebben geklonken. (Human feel)
:engel: Swing beat is de Europese naam voor New Jack (Swing) :geslaagd:

De mannen van de planeet P Funk doen dit al eeuwen dus qua vergelijking? Het is anders en een George Clinton hoef je ook niet te worden, jij bent goed in wat jij doet :okdan: en zo is alles netjes verdeeld ;)

Gewoon zo doorgaan Pat :verkoght:

Vergelijkbare discussies

Back