Keep The Clap Alive (P-funk in progress)

De enige die deze shizzzle op dit moment op de juiste manier doet is Dam Funk. Naar mijn mening dan he.

Hey.. ff rondgeluisterd.. erg lekker.. en super soulful idd :luv: thanx :)

De structuur is nog een beetje raar misschien... feedback is dus welkom.. hope you like it :mega:

https://soundcloud.com/macgyvergear/keep-the-funk-alive

Die solo maakt me dag, lekker vrolijk! Clap niet je van het maar wel een toffe poging ipv het maar te samplen.

Vette track P. Ga ik wat vaker draaien. Vraagt om een vette gitaarsolo... Liefst met een talkbox. Laat ik die nu toevallig hebben... :)

Mail me die Clap eens, probeer ik er iets mee.... Graag zonder reverb en delays, maar wel als sample met alle losse klappen tegelijk.

Als je wilt uiteraard...

Vette track P. Ga ik wat vaker draaien. Vraagt om een vette gitaarsolo... Liefst met een talkbox. Laat ik die nu toevallig hebben... :)

Mail me die Clap eens, probeer ik er iets mee.... Graag zonder reverb en delays, maar wel als sample met alle losse klappen tegelijk.

Als je wilt uiteraard...

Hey thanx.. en eh.. wat extra gitaarwerk zou wel cool zijn.. die Talkbox is volgens mij ook wel een tool die sound nu nog mist :mega:

Ga ff kijken wat ik kan exporteren... maar 't zijn echt mega veel tracks. geloof dat ik in totaal iets van 60 losse sporen human claps heb nu.. :D
Had al wel wat dingen gebounced voor het overzicht.. Ga die tracks ff droog mailen samen met wat andere fx. ;)

Basslines van Teddy Riley kwamen uit de TX81Z als ik het goed heb (en daarom zo strak) deed mij toch aan ZAPP denken (of andersom) Live gebruikten Teddy Riley en consorten wel "echte" instrumenten dus zal het ongeveer hetzelfde hebben geklonken. (Human feel)
:engel: Swing beat is de Europese naam voor New Jack (Swing) :geslaagd:

De mannen van de planeet P Funk doen dit al eeuwen dus qua vergelijking? Het is anders en een George Clinton hoef je ook niet te worden, jij bent goed in wat jij doet :okdan: en zo is alles netjes verdeeld ;)

Gewoon zo doorgaan Pat :verkoght:

Wow.. Vrees dat ik dees gewoon gemist heb tijdens dat ik TR777 ging replyen :D Maar thnx Daniel :)

R&B vind ik ook erg lekker qua invloeden.. lekkere soulvolle zang enzo :) Luisterde ik ook redelijk veel naar.. ook wel veel geprobeerd te maken toen ik mijn eerste instrumentjes kreeg..
Maar ver daarvoor, als jochie vond ik die Disco-funk en soul zo te gek.. daardoor is ook mijn interesse in mzuiek onstaan..
Zo super wat er met slechts een computer, wat instrumenten en wat creativiteit allemaal mogelijk is.. die ontdekkingsreis om alles wat je tof vind gewoon eens te analyseren en te kunnen proberen.. en de discussie die eromheen onstaat :mega:

zitten coole elementen in, stukkie op 40 seconde klinkt t lekkerst vind ik.
de beat mag van mij wel een stuk ruiger, klinkt nog een beetje fresh prince of bel-air

Ey thanx.. Ga sowieso wat aan de structuur doen en dan neem ik ook gelijk die beat onder handen... misschien ook nog ff wat lekkere funky breaks toevoegen dan :)

Ik wilde er geen nieuwe draad voor aanmaken, maar het is gerelateerd..
Deze clap hier is erg prominent, iemand een idee hoe en wat?? (vooral in de eerste minuut goed hoorbaar)

vrij laat met mijn reactie :D

Ik heb nu een talkbox / basgitaar / elektrische gitaar (had ik al). maar als ik iets voor je kan betekenen. Niet dat ik nu zeg dat het er ook top mee gaat worden. Maar wil wel proberen eventueel. Cool stukje muziek iig ;)

Voor een biertje doe ik alles ghehehe

Hey Arnout.. thanx voor je reactie man.. en eh... take it away :mega:

Moet alleen ff de projectfile compleet maken.. was geloof ik wat audio zoek.... ga iig de SC op download zetten. :)

Die basgitaar zie ik ook wel zitten.. kan je een paar van die "plucks 'n hammer on" verzorgen? zo'n funky accentje op G-A lijkt me sowieso cool.. voor de rest zou ik zeggen.. laat je gaan :okdan:

Ik zal s ff wat gaan proberen, lijkt me wel leuk, ben nu ook een beetje dat soort oldschool jaren 70 disco muziek aan het maken, maar ik moet nog wel het 1 en ander uit vogelen omdat ik alleen maar software heb (vsti) en als ik dat met 1 computer doe gaat er iets niet helemaal goed (rondzingen) ik ben nu een oude pc vol aan het stampen met vsti zodat ik ook wat synths kan gaan gebruiken samen met de talkbox. Maare bas/gitaar lukt op dit moment wel. Ik laat wel wat horen als ik wat heb opgenomen ;)

Nou het kan mijn goedkeuring wel wegdragen voor zover iemand daar waarde aan hecht :D
Als funky het doel was is het gelukt .

En dan heb ik het over de OP....

Thanx nog Man-T :)

@ Arnout: Cool.. weet alleen nog niet waar we het over moeten gaan hebben qua inhoudelijkheid voor de talkbox.. maar eh.. we babbelen wel ff verder via de mail anders :) chat soon..

Vergelijkbare discussies

Back