Blue Print (rustige techno)

Lekker hoor! Mooie track. Het is niet echt dub techno, maar als je deze juist mixt, dan zou ie zeker in de hoek van detroit kunnen hangen.

De mix vind ik niet zo lekker, de synths staan wat hard t.o.v. de percussie.

hihats/snare iig harder.
overall wat meer afwisseling kan ook geen kwaad.
Die break vind ik te saai voor zijn lengte.
lekkere basis wel, maar een vocal vind ik er niet in passen.

Wel een relaxte track! Drums mogen inderdaad wat meer naar voren. De synths zijn gaaf, bas simpel maar wel lekker. Er mag wel iets meer gebeuren in de track.

Het doet me wat denken aan het oude werk van Biosphere, met name Patasnik

Lekker sfeertje hoor. Ik mis alleen een beetje de snare. Hierdoor blijft het gevoel alsof de track nog los moet komen, maar misschien is dat juist de bedoeling.
Verder vind ik de breaks niet te lang.
Ik weet alleen niet of het je bedoeling is dat dit een club track wordt. In dat geval zou die misschien wat langer moeten.

Leuk nummer :)

Zit er een reverb op de kick? Die vind ik nog niet zo mooi...
Nu ga ik weer verder luisteren! ;-)

Misschien een kortere decay op de kick?
Maar ik luister nu wel op m'n pc boxjes..

Het kan ook best dat ik 't verkeerd heb! :-)

Lekker zeg! Moest onverwijld aan Kirk Degiorgio denken. Die female vocal doet afbreuk aan de kwaliteit van je track (ja, sorry :)). Ze klinkt cheap. Gewoon weer lekker eruit dat ding. Maar verder, dikke track. Ik heb de eerste versie niet gehoord, maar ik vraag me af of hier wel zoveel aan moet gebeuren.

fijne sfeer, vind de vocal wel mooi, dit gaat voor mij meer richting balearic, maar mist dan de gitaarjes en de synthlijntjes mogen dan wat rustiger.

Over de mix, ik hoor veel hoog en veel laag maar weinig middentonen, het is een beetje een glimlachje curve
denk dat als je hem weer iets meer mid terug geeft je de mix flink open trek.
op de kick hoor ik een hoop laag EQ? (of is het een sample?) en hij is zachter gezet om dat weer te compenseren, ik denk als je daar wat laag vanaf haalt en wat harder zet, komt dat de openheid ook ten goede. de vrouwenstem vind ik super lekker.

fijne sfeer, vind de vocal wel mooi, dit gaat voor mij meer richting balearic, maar mist dan de gitaarjes en de synthlijntjes mogen dan wat rustiger.

Over de mix, ik hoor veel hoog en veel laag maar weinig middentonen, het is een beetje een glimlachje curve
denk dat als je hem weer iets meer mid terug geeft je de mix flink open trek.
op de kick hoor ik een hoop laag EQ? (of is het een sample?) en hij is zachter gezet om dat weer te compenseren, ik denk als je daar wat laag vanaf haalt en wat harder zet, komt dat de openheid ook ten goede. de vrouwenstem vind ik super lekker.

Bedankt voor je feedback, knap dat je het er zo vanaf hoord! Je benoemdt qua mix plus minus alles wat ik die avond eraan gedaan heb. Wederom bedankt voor de tips, dit ga ik straks zeker even uitproberen.

De meningen zijn wat betreft de vocals zijn toch wel verdeeld, qua de serieuzere insteek past het er qua sfeer niet helemaal perfect bij, maar dit kan nog wel vind ik. Daarnaast heb ik nog een track met vrij dezelfde synths die wel echt in die serieuzere sfeer is (heb ik ook hier op SF gepost, maar ik heb em alweer van Soundcloud af..) Deze 2 tracks zouden dan wel leuk bij elkaar passen. De een wat cheasy, de andere wat serieuzer werk..

Om bij deze mn wilde plannen de wereld in te slingeren; Als ik er de distributie voor rond krijg lijkt het me erg leuk om dit op een 7'' singletje te persen. Moet alleen even kijken of ik 100 stuks hiervan ergens kan slijten (tips zijn altijd welkom). Weet wel het een en ander maar kan niet bij al mn adresjes met een techno plaatje aankloppen ben ik bang.

Ik vind de vrouwensample juist sjeu geven, ik hoor in de track dan ook meer een trance achtige sfeer, qua melodie dan dark techno. Hoewel de synth patroontjes weer wat dreigender zijn.

Beetje deze setting (ff door het commerciele clippie heenbijten

Back