[track] atmosfear

Bij deze ff mijn commentaar..

Ik vind het tot 1.08min echt interessant. Ik begin er tot dan echt veel van te verwachten. Daarna moet ik eerlijk zijn wordt het wat minder met dat soort piano deuntje en het snare gebeuren. Ik had persoonlijk lievers wat anders gehoord dan de piano melodie en ik had een andere snare gekozen en deze ook heel kort laten zijn. Verder zou ik in het middenstuk iets kiezen aan geluid wat ik later weer had kunnen laten samengaan met het eerste melodietje wat nu de piano riedel is. Verder had ik verder geborduurd op een basslijntje, in de geest van een soort 303. Als laatste zou ik de bassdrum wat beter compressen. Hij klinkt hier een beetje scherp en ik wou persoonlijk dat ie wat platter en voller klonk.
Dit alles lijkt een beetje de boel afzeiken, maar dat is niet zo bedoeld. Ik vind dat je er persoonlijk nog aardig wat kanten mee op kan. De basis is niet verkeerd. vind de groovy bassline echt wel mooi. De stem vind ik ook erug leuk gedaan. Vraag me af hoe je dat gedaan hebt of dat die gesampled is.

kortom: Na mijn smaak een goede basis, maar ik zou er nog wel het een en ander aan aanpassen. 8~

suc6,

Fatar

ligt ut aan mij, of klinkt die bassline vrij bekend(qua melody)? :confused:

track heeft zeker wel iets, kreeg ook wel ff een dejavu van de "whoei" vocal, "The Witchdocter" denk ik dan dr gelijk bij ;)

maarre ik zou zeggen werk ut een beetje af, met oa de tips van fatar..

dan wordt ut zeker een leuk stamp nr'tje!

suc6!

thnx voor de reactions

basssline bekend? hmm zal misschien best wel ergens gebruikt zijn maar ik heb hem gewoon zelf bedacht. Is geen ingewikkelde natuurlijk!

Die vocal sample heb ik van een 12" geript van: Sharp Tools - Volume Two, The Sharp Boys
Vond ik wel een coole sample

Die tips zal ik onthouden, maar ik heb deze track in 1 go opgenomen en dat is dus een momentopname. ik heb meerdere opname 'takes' gedaan maar deze vond ik het beste. Misschien dat ik gewoon nog is een paar takes moet doen!

gr
Arv

Back