SEM clone diy?

Heb je er echt veel dan?

Redelijk, maar was meer dat ik de dual concentric pots ga gebruiken die ik heb, dus niet het panel ga aanpassen naar makkelijk verkrijgbare componenten.

Maar de center-tap pots heb ik inderdaad liggen, en de CA3086 ook, plus genoeg 3080's. etc. Dus ik moet een heel eind komen.

Let er trouwens op dat twee 10k pots een andere steek hebben dan de 5 bij 10mm van de meeste. Deze twee lijken 5 bij 2,5mm.

Ik zit naar de bijgeleverde layout te staren maar zie zo snel geen 5x2,5 trimmers, maar misschien kijk ik er overheen.

Mijn standaard cermet trimmers zijn trouwens 5 x 2,5.
5 x 10 is bij mij de afwijkende maat die ik weinig op voorraad heb ;)

Ik zie al welke je bedoelt. Die zijn inderdaad net geen 5 x 2,5. Een cermet trimmer past wel, maar met wat buigen...

attachment.php

Attachments

• IMG_1372.jpg
    IMG_1372.jpg
    107,2 KB · Bekeken: 91
pihers passen kwa steek voor de 10x5 maar de gaatjes zijn wat klein je krijgt ze er niet helemaal doorheen: langs boven solderen, moet kunnen: alle gaatjes zijn doorgemetaliseerd en hebben eilandjes langs beide zijden ook al komt er niets op toe.

bij het definitieve ontwerp gaan we voor standaard meerslagen trimmers

Wat een mooie ontwikkeling allemaal met de Sem clone. Had heel graag mee willen doen met de proto run, alleen liggen de prioriteiten nu even ergens anders (ben pappa geworden :):):)

Voor de FET's heb ik de 2n5458 gebruikt voor de Moogag VCF, werken prima en zijn goed verkrijgbaar.

Wel natuurlijk even de pootjes buigen:
https://www.muffwiggler.com/forum/userpix2/10087_detail_1.jpg

Ik heb alvast een paar correcties:

A26 (de 723) zijn pin 10 en 11 vergeten in de layout.
C29 zit verkeerd om op de componenten-layout

Daarna doet de 15V voeding het. Ik heb een BC327 ipv de 2N3648A.

Back