Volgens mij mankeert er toch iets aan je ogen want er is wel een verschil, nu zijn het blokjes en in de tijd van Beethoven zagen ze er anders uit.![]()
Het is zo langzamerhand tijd dat ik weer 'ns een oogmeting moet laten doen, dat klopt wel.

Maar als je blokjes intekent zo van "de kick teken ik even snel in door met het potlood wat te klikken" en copy and paste in een geautomatiseerd proces dan wordt het meer programmeren dan dat je muziek maakt.
Soms wel, maar ik denk dat voor sommige soorten muziek zo'n werkwijze best kan werken. Mogelijkheden die tools bieden nodigen natuurlijk uit om tot muziek te komen waarbij je die geboden mogelijkheden ten volle kan benutten. De werkwijze is op andere manier en eentje die in de geschiedenis van de muziek nog maar heel kort bestaat, maar het is nog steeds muziek maken, denk ik. Een scheidslijn kan zijn dat je bij het muziek maken nog steeds bezig bent met geluid an sich als ingrediënt om tot een werk te komen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een prompt en AI op grond daarvan iets laat maken. Maar daar valt ook over te discussiëren.