mono geluiden en toewijzen van kanalen

justin

Shauna
Aangezien ik een nieuwe mixer heb,en alles een vaste kanaal wil geven,en altijd alle sound op 2 monokanalen heb gezet(stereo). Welke sounds kan ik een monokanaal toewijzen zodat ik meer kanalen over hou.

Bass
Bassdrum
.....

Nog meer eigelijk?

Hebben jullie trouwens je sound een vaste kanaal toegewezen?

Bijv 1 bass, 2 bassdrum,3 hh,4 perc 8 lead etc...

Ik gooi zelf het stereo drum signaal wat uit mijn geluidskaart komt door 2 ingangen van mijn mixer.
Allebei de channels pan ik dan net uit het midden. Het ene signaal geef ik veel laag mee, het andere signaal meer mid en hoog en een ietsie pietsie delay,phaser of galm.

Als ik ga recorden kan ik dan lekker realtime met de EQ instellingen en delay,galm amount spelen, dat levert leuke resultaten op en kost me dan maar 2 channels.

Maar dit is denk ik niet hoe jij wilt werken ;)

Ik heb voor m'n drum een airbase. Die heeft voor elk geluid een apparte mono uitgang (10 bij elkaar). ik gebruik deze allemaal, dat is dus 1 mono kanalen op m'n mixer. m'n synths sluit ik in stereo (dus 2x mono) aan maar sommige geluiden stuur ik daar dan volledig gepanned uit zodat je uit 1 outputs 2 mono outputs kan krijgen.

maar deze methode spaart juist geen kanalen uit. Als je van je synths gewoon de master stereo out gebruikt en voor je drums ook spaar je juist kanalen.

hmm ben misschien niet zo duidelijk maar misschien snap je de clou van m'n verhaal?

Back