Hallo iedereen, da's alweer een tijd geleden 
Ik heb de Evolution EVS1 synth (o.a. op dit forum) voor enorm lage prijzen voorbij zien komen... Ik geloof dat er op dit moment zelfs 1tje te koop is hier... Met de zoekfunctie kon ik heel weinig vinden over dit ding en dat geldt eigenlijk ook voor andere sites. Wat ik kon vinden waren niet echt enthousiaste reacties. Ik hoop niet dat ik de verkoper irriteer met deze post, het is niet mijn bedoeling om alleen negatieve reacties uit te lokken, integendeel...
Als ik het goed begrijp was/is het een budget FM en sample 19"-module in één en kun je alleen editen met software, die er destijds voor de Atari en MS-DOS (wie kent het nog
) bij zat.
Mijn vraag is: Heeft iemand dit ding? Kun je er zelf (evt met software) leuke en vooral aparte sounds uithalen? Of kun je met bv een FM7 dit hele ding helemaal emuleren? Mijn stelling is dat niet iedere synth dikke en vette sounds hoeft te genereren en dat dunne digitale sounds soms net datgene is dat je nodig hebt. Klinkt FM-gedeelte iig heel anders dan een gem. eenvoudige Yamaha DX geval?
Is er al een programmeur geweest die edit-software voor Windows gemaakt heeft? Ik begreep dat de SYSEX-specificaties van de Evolution site nog steeds te downloaden is (programmeurs: doe dit snel voordat M-Audio alle sporen van de EVS1 laat wissen...)
Ben wel benieuwd naar praktijkervaringen...
Groetjes,
Ironfreq aka Vincent

Ik heb de Evolution EVS1 synth (o.a. op dit forum) voor enorm lage prijzen voorbij zien komen... Ik geloof dat er op dit moment zelfs 1tje te koop is hier... Met de zoekfunctie kon ik heel weinig vinden over dit ding en dat geldt eigenlijk ook voor andere sites. Wat ik kon vinden waren niet echt enthousiaste reacties. Ik hoop niet dat ik de verkoper irriteer met deze post, het is niet mijn bedoeling om alleen negatieve reacties uit te lokken, integendeel...
Als ik het goed begrijp was/is het een budget FM en sample 19"-module in één en kun je alleen editen met software, die er destijds voor de Atari en MS-DOS (wie kent het nog
) bij zat. Mijn vraag is: Heeft iemand dit ding? Kun je er zelf (evt met software) leuke en vooral aparte sounds uithalen? Of kun je met bv een FM7 dit hele ding helemaal emuleren? Mijn stelling is dat niet iedere synth dikke en vette sounds hoeft te genereren en dat dunne digitale sounds soms net datgene is dat je nodig hebt. Klinkt FM-gedeelte iig heel anders dan een gem. eenvoudige Yamaha DX geval?
Is er al een programmeur geweest die edit-software voor Windows gemaakt heeft? Ik begreep dat de SYSEX-specificaties van de Evolution site nog steeds te downloaden is (programmeurs: doe dit snel voordat M-Audio alle sporen van de EVS1 laat wissen...)
Ben wel benieuwd naar praktijkervaringen...
Groetjes,
Ironfreq aka Vincent