Dave Smith Instruments Pro 2

Zelf een vraag... weet iemand hoe je de een preset in de soundbank zodanig instelt dat bij het aanzetten van de Pro2 meteen "klaar" staat.

Dus kan je dat wijzigen ?

patch wegschrijven naar bank 1 prog-nummer 1?

patch wegschrijven naar bank 1 prog-nummer 1?

Nee dat heeft geen zin, de pro start in willekeurige preset op maar soms is dat ook dezelfde, dus het "lijkt" erop dat ik er invloed op heb...

iemand anders nog suggesties ?

Goh wat zou het een meerwaarde zijn als de toetsen losgekoppeld worden van de sequence...

Ik durf hem hier bijna niet meer aan te zetten, hij is namelijk super verslavend :D :D
Heb de dsm filter module er ook bij gescoord en ga nu een bescheiden modulair rackje optuigen met wat lo-fi modules erin :duivels:
Bescheiden modulair rekje... . Haha, dat zal nooit lang bescheiden blijven. Als er iets verslavend is, dan is dat wel modulair.

Vandaag ook mijn DSI Pro 2 binnen gekregen die ik bij http://abtmusic.eu/ had besteld.

Een super dikke bak is 't.. ik krijg er instant inspiratie van. Ga ik nog veel lol mee hebben schat ik zo in. :D
Ook pas een Analog Keys gekocht, die vind ik ook goed klinken, maar de Pro is duidelijk van een ander kaliber als het gaat om pure synthese. Heb ik dan nu toch eindelijk de beste mono synth ooit gemaakt? :W

Dave Smith heeft recent de ' Sequential Circuits ' naam teruggekregen en vraagt het publiek of ze zich weer zo moeten gaan noemen (vanaf 1:11) . . .

http://youtu.be/JNS-R473_WA

Inmiddels is Dave Smith Instruments/DSI misschien wel een meer ingeburgerde naam dan Sequential Circuits voor iedereen die na 1960 geboren is. Ik zou het niet doen :D

Als ik hem was zou ik de naam "Sequential Circuits" gaan gebruiken voor een high-end lijn synths van hem. Dus met GOEDE potmeters, betere afwerking, etc. :engel:

Ik vind de naam "Dave Smith Instruments" altijd een beetje amateuristisch overkomen.
Maar omkatten van de naam lijkt me markerting-technisch niet zo slim.

Sinds vandaag ook een Pro2 binnen. Even een vraagje en misschien een beetje mierenneukerij maar heeft iemand van jullie ook dat er in de rode ledjes in de drukknopjes her en der wat stof/kleine troep zit in sommige knopjes? Het is overigens alleen van relatief dichtbij te zien.

Het is bij mij bij een stuk of 3 sequencer knopjes en de Env 4 knop.

Laatst gewijzigd:
Nee, bij mij niet... én geloof me ik verafschuw dergelijke stofjes, vlekjes dus die vallen mij ook meteen op.

maarre, vannacht kunnen slapen ? ;)

Nee, bij mij niet... én geloof me ik verafschuw dergelijke stofjes, vlekjes dus die vallen mij ook meteen op.

maarre, vannacht kunnen slapen ? ;)

Kort :D. Toffe bak hoor en weer een heel ander palette dan een Moog of een Elektron. :okdan:

Die stofjes zijn een beetje jammer ja. Het is maar minimaal hoor maar ik ben ook best wel een meut en voor dat geld vind ik het dan toch weer net jammer. Misschien is het mogelijk om wat vervangende knopjes opgestuurd te krijgen, lijkt me niet dat dat heel lastig te vervangen is.

ja kut is dat, mentaal ga je er toch steeds meer aan ergeren...

Het is en blijft echt de tofste mono synth die ik ooit heb gehad.....heel ander spectrum dan de Prophet12 vind ik. Veel directer en in your face.....

Echt het geld meer dan waard.

ja kut is dat, mentaal ga je er toch steeds meer aan ergeren...

Het is en blijft echt de tofste mono synth die ik ooit heb gehad.....heel ander spectrum dan de Prophet12 vind ik. Veel directer en in your face.....

Echt het geld meer dan waard.

Ik ga DSI eens contacten. Lijkt me dat ze gewoon met een oplossing komen, daar heb ik tenminste bij de Evolver issues altijd goede verhalen over gehoord.
Ik weet van mezelf dat ik me daar aan zal blijven irriteren in ieder geval...... vervangen of schoonmaken zijn beiden nog een oplossing, vanavond eens kijken hoe dat ding open gaat. :)

Het is inderdaad een hele toffe bak met een verrassend brede sound. Qua laag is het geen Sub37 maar de Pro2 kan weer dingen waar de Sub37 niet in de buurt kan komen. Prima combi! :)

Back