Grote Prijs 2014 open voor aanmeldingen

Je moet wel in staat zijn om je opname (deels) live te kunnen brengen.. niet alleen de play knop indrukken of wat knopjes draaien.. :) En dat gaat sowieso ook wat lastig.. tig partijen in je eentje :D
't Is idd meer voor bands of singer-songwriters in een sologevalletje..

Je hebt overigens niet alleen pop.. er is ook een grote prijs afdeling voor hip hop. Schoppenheer van hier heeft al eens meegedaan en stond in de finale toen..
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=170815

Ik denk niet dat deze wedstrijd tot echte faam leidt :P
Wel tot eeuwige roem op het forum natuurlijk 8o)

De Grote Prijs heeft ook hiphop, dat is waar. Maar voor de meesten van ons is zo'n wedstrijd toch niet weggelegd. De jury's van muziekwedstrijden kiezen toch altijd weer de makkelijke route... de formule "charismatische frontman + meer van hetzelfde = succes" wint het altijd. ;{

Ach.. 't is wel leuk voor een beetje aandacht.. maar je moet live iets kunnen neerzetten en dat is gewoon wat lastiger met elektronica.

Als je meedoet moet je gewoon ff bedenken dat in heel veel wedstrijden.. vooral op TV, er tijdens een finale al heel veel van te voren bekend is.. je figureert dus gewoon een beetje mee :)
Een kennis van me stond ooit in de finale bij de Henny houseman sound-mix show.. Hij moest nog op.. maar het hele ballet was zich al aan het omkleden voor de act die uiteindelijk won.. dan weet je genoeg toch.. :D
En zo gaat het heel vaak helaas :(

Zitten tig multi-instrumentalisten op het forum die niet alleen bekwaam zijn met synthesizers maar niet minder met piano's, orgels, gitaren, blaasinstrumenten en ga zo nog maar even door. Optredens op zich zijn derhalve niet echt het probleem lijkt mij. Of er ook zangers c.q. zangeressen op het forum zitten is mij minder bekend.

Wij hebben hier wel eens aan meegedaan, (en de publieksprijs gewonnen.)
Is best wel een carrière boost moet ik Zeggen.
Hoop exposure .... En er kwamen gelijk tig gigs uit, en ook aardig wat label interesse.

Ik moet er wel even bij vermelden dat er toen nog een "dance" categorie was (en die is er niet meer)

De uitslag was m.i. Destijds al van te voren bekend.
Maar dit terzijde

De SF All Stars? :biertje:

meer de Smelly Sox band....
( de SS band, dan plak ik een snor voor.....:D)

ow ja, en ik doe dan wel gitaar...

:mega:

Ik druk dan de knop van de 909 in ja!!! START ..nu hebben we al een band...:engel:

maar jij wilt natuurlijk geen 909 kick ... dus we hebben nu al mot...

er heeft al eens een forumlid gewonnen! de dance/producers met een breakbeatformatie nog voor 2000 :D
rara wie is t

Ik vrees toch dat ik te verlegen ben voor op een podium...
Ben altijd meer een achter-de-schermen type geweest...
Maar zo'n 4 jaar geleden was't ook heel spannend om mijn eerste muziekjes te laten horen!
Tegenwoordig ben ik daar alweer wat aan gewend. Dus wie weet.....
Wel moet ik eerst leren om wat ik doe ook live te kunnen doen... :-)

er heeft al eens een forumlid gewonnen! de dance/producers met een breakbeatformatie nog voor 2000 :D
rara wie is t

Was dat niet Quick&Brite? SF naam weet ik zo niet (meer)

Back