Quantum kabels zijn redelijk goed, verkopen ze o.a. bij feedback. stevige kabel die tegen een stootje kan, alhoewel ik minder te spreken ben over de pluggen van de serie zwarte kabels met gele pluggen. Dat is een soort van plastic krimpkous principe en naar mijn idee minder geschikt voor on-the-road werk.
DAP heeft redelijke kabels, ze verkopen ook los mic snoer, dat PRIMA te gebruiken is voor zelfgesoldeerde audiokabels. paar losse plugjes en een flink stuk kabel kost je hooguit een paar tientjes en het is AANZIENLIJK beter dan de goedkope mediamarkt tulpjes meuk. Ik had erg last van brom en ruis op mijn kabels tussen mijn pc en eindtrappen (10 meter kabel zat er tussen

).. Met deze oplossing hoor ik daar niets meer van

Mooiste is het om de kabel met neutrik connectoren te maken, die zijn erg goed en gaan lang mee. (XLR = onverslijtbaar)
Wil je nog beter/duurder dan dat dan kom je uit bij merken als siltech, nordost, van den hul etc. Meestal gebruikt in de audiofielen wereld. Je betaald al gauw een paar honderd euro per kabel in de hoop dat zilvere kernen een sprankelender hoog enzovoorts gaan opleveren. In de praktijk is er geen wetenschappelijk bewijs of het ook maar iets helpt. Het verschil is naar mijn mening eerder psychisch dan acoustisch. Er zijn tientallen forumthreads over de hele wereld volgeschreven over dit soort kabels. Ik wil best flink geld uitgeven voor goede bekabeling, maar een paar honderd euro voor een paar meter vind ik absolute waanzin. In je meeste apparatuur zit immers ook standaard koperspul
Wel handig om te weten:
goed afgeschermde (en geaarde!) kabel voorkomt een hoop bromproblemen. Wat zeker ook belangrijk is, is om je apparatuur niet op verschillende stopkontakten of groepen te hebben zitten ivm mogelijke aardlussen.
balanced signaal (drie aders) werkt met ontkoppelingstransformatoren aan de in en uitgangen van apparatuur. Het idee is dat ruis en andere invloeden vabn buitenaf op twee aders tegelijk wordt opgepikt en is te filteren van het lijnsignaal zelf (een beetje zoals een noise cancelling mic). Als je balanced apparatuur hebt,maak daar dan ook waar mogelijk gebruik van