[progressive] King of Snake maakt ook weer eens wat :)

Na een lange stilte toch weer een track afgemaakt. Hij heet Deep Blue, en voor gebruikte gear moet je maar in mijn sig kijken. Je kunt 'em hier downloaden en commentaar is natuurlijk zeer welkom zoals gewoonlijk. :)

Dit is wel tof zeg!

Knalt als de beste en loopt lekker door. :)

Heerlijk!..

Lekker gedaan hoor. Ik maak zelf psytrance en daar lijkt het eerste stuk erug op. Doet me soms een beetje denken aan vibrasphere en dat is een compliment. Het enige commentaar wat ik kan geven is dat ik de break te lang vind duren en ik had persoonlijk na de break een vette extra gedistorte bassline willen hoor... boem, boem, blep/blep, boem, boem, boem, blep/blep, boem. :D Maar vet gedaan zowieso.. verder mooie mix, komt lekker door. ow en conga's of andere trommeltjes had ik ook lekker gevonden. Na de break wordt het trouwens wat trancyer, maar misschien is dat de bedoeling. Iig klinkt het erugh proffesioneel hoor.. Dik vet compliment. Dit is tot zover ik nu lid ben het beste nummer wat ik van iemand gehoord heb hier. :halleluja

groeten,

Fatar

ah zo hoort het, echt vet! :okdan:
enige commentaar is dat ik het persoonlijk niet zo lekker vind dat na de break die trance lead steeds gelijk blijft (of bijna gelijk) terwijl de rest transponeert... in de break kan het wel maar daarna zou ik 'm gewoon mee laten gaan

die trancelead transponeert wel mee, maar alleen voor de helft. (het zijn twee afwisselende noten D#2 - A#2 en alleen de D#2 gaat naar F2, anders ga je echt wel horen dat het vals wordt). Als de hoge toon ook omhoog ging klonk het naar mijn gevoel niet lekker meer dus vandaar.

Er komt trouwens nog een leuke stemsample in. Zal proberen straks nog een nieuwe versie te uploaden. Anders morgen.

Dit trek ik wel, meneer Slang! :)
Het enige minpuntje vind ik de bas...Verder toppie.

wat vind je dan niet goed aan de bas? Te veel? te weinig? geen goede sound?
Bassen zijn niet mijn sterkste punt omdat mijn hifi speakertjes echt een klote bass response hebben, dus ik hoor het gewoon niet goed.

Die bas waar je mee begint, later wordt deze gedubbeld met een veel zwaardere subbas.
Ik vind hem irritant, te gewoon en te ..uhh 'spingerig' :confused:.

...Zegt de absolute prutser die ook gewoon een stereotoren gebruikt! :P :biertje:

Origineel geplaatst door OnAcid
Die bas waar je mee begint, later wordt deze gedubbeld met een veel zwaardere subbas.
Ik vind hem irritant, te gewoon en te ..uhh 'spingerig' :confused:.

...Zegt de absolute prutser die ook gewoon een stereotoren gebruikt! :P :biertje:

Hmmm, er zit naar mijn weten toch echt maar één bas in :)
Alleen in het intro en de break zit er een highpass filter op de master output die langzaam open (dicht?) gaat.

Origineel geplaatst door mono-poly
Goed nr voor softwaremeuk :D
Nee ik dol maar klinkt wel goed maar ik vind het erg veel underworld lijken
Is niet al te negatief bedoeld

Ik vond het zelf nou niet echt speciaal op UW lijken, maar je bent al de tweede die het zegt dus dan zal het wel zo zijn. Dat vat ik trouwens toch altijd als een compliment op ;)

weinig op aan te merken lekker vol en vol met karakter... goed man... echter is het niet mijn steil dus zal er geen cdtje van kopen :P

Peez Tron

klinkt best lekker zo, weinig op toe te voegen zo, de bassline vind ik ook ietsjes aan de iele kant, maar dat kan ook liggen aan dat ik nu op 10€ computerboxjes moest luisteren

Ja het is altijd helemaal lastig om een bas zo te mixen dat hij zelfs op computerboxjes nog klinkt. Wel vaag. op mijn eigen speakers klinkt 'ie ok, maar als ik op mijn woonkamer-speakers luister, wat toch een wat hogere kwalteit hifi is, is de bas weer veel te overheersend.
Ik wil monitors!! :( ;)

Halen dan!

En ruil die domme gitaar maar om want monitorboxen zijn veel belangrijker. ;)

Ik was juist net weer een beetje begonnen met gitaarspelen :) Vijf jaar niet aangeraakt dat ding!
Ben op het moment hard bezig met schulden af te lossen, en dán monitors kopen...

Ik heb er nog het één en ander aan toegevoegd. Ander intro (met een vocal sample) en wat meer percussie.
Zitten nog wel wat foutjes in hier en daar (claps in de laatste maat van de break lijken ineens dubbel zo hard te zijn bijv) maar ik denk dat ik 'em voorlopig maar zo laat.

download nieuwe versie.

Back