vraag over mijn stereo beeld

Sir dionysus

www.vangerwendesign.nl
hallo mensen ik ben bezig met een track maar als ik hem luister op de speakers hi klinkt breed maar over de telefoon fokt ie het helemaal op wat doe ik verkeerd ik word =( hiervan :P

Attachments

• demo (2).mp3
    4,6 MB · Bekeken: 67
Misschien ff bellen met je provider.. :P :D

Maar serieus.. een telefoon lijkt me niet echt een referentie.. en vaak zijn dingen ook nog eens mono.. krijg je een heel ander geluidsbeeld.. Staat er niet een of ander widener sound fx aan op telefoon zelf??

Ik gebruik persoonlijk m'n telefoon (iphone4s) juist vaak als referentie.
Ook daar moet ie gewoon op knallen.
Als ik daar alle details ook goed hoor is de mix vaak dus ok.
Zwaar crap natuurlijk dat geluid door een telefoon.

Ik neem aan dat de TS bedoeld dat als hij een track van een ander (iets wat ie kent/goed vind) dat het dan wel ok over komt ? Of is dat ook niet het geval ?

Overigens even geluisterd (op m'n tel. Naar de track die als bijlage er bij zit. En klinkt ok, het enige wat stoort is die 16e verknipte bas (prrrr) die maakt het wat rommelig.
Wellicht dat je dat niet hoort als je het over een set monitoren draait?

Komt wss omdat je telefoon die mono speelt en je je stereotool te breed zet. (phasing)
Je mix altijd ff checken op mono.

Naar Spinnin sturen zou ik zeggen, heeft hier en daar nog een klein randje nodig,maar het arrangement is fijn

Vind de vibrato (mod wheel) van een leadje afentoe iets teveel van het goede.. maar wel een fijn arrangement en het pompt gelukkig niet zo :)

als je goed luistert naar de beatport progressive top 20 dan hoor je dat ze allemaal nog net iets meer aankleding hebben, een pryda snaretje hier en daar, reverse als aanloop voor de drop
wat whooshes en ruisjes, wat crash cymbals, het is allemaal nog net wat rijker.
luister ook nog even goed hoe die tracks lopen qua structuur, jij speelt nu de track 2x achter elkaar, je zou een bruggetje kunnen bouwen of een iets andere break of iets meer intensiteit in de 2e drop.
nogaals je bent er bijna, maar devil zit in de detail.

Misschien ff bellen met je provider.. :P :D

Maar serieus.. een telefoon lijkt me niet echt een referentie.. en vaak zijn dingen ook nog eens mono.. krijg je een heel ander geluidsbeeld.. Staat er niet een of ander widener sound fx aan op telefoon zelf??

Een goede mix klinkt mono juist ook goed. Het is dé referentie voor een goede mix.

Back