is de setup die ik wil wel verstandig mpc2000xl of mpc3000 + more

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

enyo-dog

Stamgast
Ik ben pas nieuw hier en ben 13 jaar oud ik ben nog een beginner en heb pas een mpc2000xl gekocht/gekregen,
daarvoor heb ik me suf gedacht over welke mpc ik zou kopen, ik heb heel wat review's over de
mpc2000xl en mpc3000 gelezen en ik heb de tests van "sound on sound" gelezen en dacht
erover om de mpc3000 te kopen (omdat hij er beter uit ziet, veel minder negatieve review's dan de mpc2000xl heeft, en bijna iedereen zegt dat de mpc3000 beter geluid heeft, en de mpc3000 lijkt me meer professioneler in studio gebruik maar de mpc2000xl voor live gebruik en ook een beetje omadat mijn favoriete producer hem gebruik of heeft gebruikt: Dr.Dre), ik heb er met mijn ouders over gepraat en die vonden een mpc3000
te duur, ik dacht verder en heb toch overwogen een mpc2000xl aan te schaffen met 32mb, effect kaart, smpte, 8 extra uitgangen + digitaal in en uitgang.
De mpc3000 koste/kost 700 euro duurder dan de mpc2000xl, bij de mpc3000 zat bij 32mb, smpte, scsi, originele doos + draag koffer, 4 disks en engelse handleiding die mpc3000 is in net las nieuwe conditie.
Nou ik de mpc2000xl heb en als ik hem gebruik voelt het niet goed en dan begin ik te denken aan mpc3000.
Ik weet dat de mpc3000 niet grafisch editten maar daar over heb ik nooit iemand horen klagen en ik weet dat de mpc3000 geen .wave files kan lezen maar door het programma AWAVE te gebruiken kan je die .wave files veranderen in .snd of iets anders dat de mpc3000 wel kan lezen.
Ik wil hiphop gaan maken en daarvoor heb ik een setup in gedachte maar ik weet niet of die setup wel goed werkt en of ik iets over het hoofd zie, dit wil ik gaan gebruiken:

minimoog voyager ( voor basses en leads en grappige geluiden)
mpc3000 ( om mee te sequenzen en alles in elkaar te zetten )
s3000 of s3000xl ( om de geluiden van de minimoog te samplen )
mpc2000xl ( om alles te perfectioneren )

Ik bedoel ik wil de s3000 of xl gebruiken om de geluiden van de minimoog te samplen
daarna wil ik de gesamplede geluiden naar de mpc3000 laten gaan waarvoor ik disks met kicks en snares etc heb gekocht bij banginbeats .com ( heb ik nog niet hoor ) sequenze alles doe nog wat andere dingen en laat het naar de mpc2000xl gaan en edit alles. maar blijft het geluid van de minimoog of mpc3000 dan behouden? en is het wel slim om allen daarvoor een mpc2000xl te kopen? ik wil graag de mpc2000xl + wat geld te ruilen tegen een mpc3000 iemand heeft al gereageerd en die heb ik wat vragen gesteld, ik heb nog niks terug gehad want dat was gisteren, maar zou ik dat wel doen? is het ruilen wel slim ik vind van wel.

Nou ik de mpc2000xl heb en als ik hem gebruik voelt het niet goed en dan begin ik te denken aan mpc3000
Wat voelt niet goed? Puur de gedachten of het daadwerkelijk gebruiken?

Waar je ook naar moet kijken als je van DrDre houdt is de SE Omega-8. DrDre gebruikt er verschillende! :)

http://www.studioelectronics.com/products_omega8.php

een minimoog voyager? daar moet ik een jaar voor werken. Als ik zoveel geld had op die leeftijd.... Weet je wat een minimoog voyager is??

Ik zou voorzichtig beginnen met een bescheiden setup zodat je leert hoe je muziek moet maken. Je wilt meteen beginnen met een setup van 8000 euro. Met een rm1x en mpc2000 kun je al goede hiphop maken.
Een mpc2000 is uitstekend voor drums. En uit een rm1x kun je goede geluiden halen (ook bassen, leads en "grappige geluiden").

Met een Mpc 2000 heb je eigenlijk geen S3000 nodig lijkt me. Koop een leuk Masterklavier.
Zo kun je ook synth klanken gebruiken uit de Mpc 2000.

Als je de spullen van je Idool aanschaft wil dat nog niet zeggen dat je precies die kwaliteit haalt van jouw idool.
Ik zou als ik jou was eerst die Mpc eens gaan ontdekken en alle mogelijkheden benutten.

Een Minimoog Voyager zal ook het einde niet zijn. Met veel andere synths is ook leuke muziek te maken.
Ga gewoon componeren, zodat je op een later tijdstip die songs verder uit kan werken met duurdere apparatuur.

Mijn ervaring is dat de smaak van apparatuur in de loop der jaren nogal wel wat kan wijzigen.

Groet Erik

Ik zou zeker gaan voor de MPX2000XL. Die is echt geweldig voor Hip Hop en andere stylen.
Super sequencer en erg goed voor beats ook. Eigelijk kan je hier hele producties meemaken.
Luister maar naar eerste (dat was em toch?) van DJ Shadow. Die gebruike alleen een MPC.
Je hebt ook niet persee nog een aparte sampler nodig. Tenzij je echt je samples op de vaagste manieren
wilt kunnen editen. Maar voor het meeste voldoet de MPC prima.

Ik weet niet of je al muziek maakt, maar ik zou niet gelijk met een Voyager beginnen.
Het is natuurlijk een topsynth, maar zo duur. Koop dan een SH-101 of andere leuke
basssynth om mee te beginnen.

ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen ik heb nou alleen een mpc2000xl met external zipdrive
dit is de setup die ik ongeveer wil, misschien koop ik wel een korg triton le of een roland juno 106 om te beginnen
maar als ik geld ermee begin te maken wil ik een minimoog voyager kopen.
maar de mpc 3000 zou het centerpiece worden van mijn setup.
ik spaar niet zoveel per jaar iets meer dan 600 euro.

bedankt voor de snelle reaktie's :D

Hmm.... ik denk dat je met die mpc-3000 niet veel opschiet. Wat kun je er nu precies beter op? Wat denk je dat er beter zal gaan en waarom?
Waarom werkt die mpc-2000 niet lekker? Heb je je dat wel precies afgevraagd?

Dat dr.dre een 3000 gebruikt zegt geen moer. Een hip-hop producer als prince Paul werkte een s-950, en die maakt ook wrede producties. Als je dre een mpc-2000 geeft maakt hij ook wrede shit... Hij is gewoon een goede producer en weet precies hoe je je beats en sound vet krijgt.

Het is denk ik echt zonde van je geld hoor.. probeer nou maar gewoon met die 2000 wrede hip hop te maken dan je zuur vedriende ventjes uit geven aan een vrijwel identiek appraat waar je qua funtionaliteit niet veel meer mee kan.

Die MPC3000 is echt overbodig als je al een 2000 hebt. Dat geld kan je beter aan synths besteden.
Juno is inderdaad leuke synth! En op alle gebieden heeft ie leuke geluiden. Ook hoef je dan niet echt lang te sparen
Voor 600 euro kan je wel wat leuke dingen kopen waarmee je uit de voeten kan.

Leer de MPC2000xl van buiten en ga dan bij iemand een 3000 proberen. Dan weet je wat het verschil is.

damn.. ik zal volgende keer eens een spellingschecker over mn tekst gooien.. of het in ieder geval eens nalezen voordat ik het post. :)

Hey enyo-dog,

Luister, volgens mij ben je meer bezig met spullen dan met muziek. Iets waar ik zelf ook last van heb en er voor zorgt dat je droomt over spullen die je niet hebt in plaats van dat je muziek maakt met de spullen die je wel hebt! (hebben vast nog wel meer mensen last van hierzo.)

Maakt gewoon muziek met wat je hebt, meer apparaten zijn heel mooi maar vergen ook meer van je. Om een hele studio te hebben moet je ook heel veel kennis en ervaring hebben anders wordt het helemaal niets.

Het heeft geen zin om je nu al druk te maken over wat je in de toekomst gaat kopen aan spullen, zo heeft dr. Dre behalve zijn spullen ook even weet ik hoeveel jaar ervaring, weet ik hoeveel geld en is hij omringd door de wereld aan goede artiesten die hij mee kan nemen de studio in.

Begin bij het begin. En ga zo goed als jij kan hip-hop maken, luister het op veel verschillende boxen, vraag mensen hun mening, maak als je genoeg nummers hebt een cd (een hele klus!).

Veel suc6,

Druid

weet je ik denk dat het nu nog te vroeg is
om zo dure appartuur aan te kopen. ik stel
eerst voor dat je leert muziek maken met heel
simpele dingen. want je zegt dat je beginner bent
en ik vrees dat als die apparatuur voor je neus staat
je een beetje verloren zal voelen. persoonlijk denk ik
voor een jonge beginner als jij het beste is om eens
wat software pakketten uit te proberen. Fruity loops
Reason, Muzys, Buzz,... Leer eerst daar mee je beats
maken. leer hoe je een nummer in elkaar steekt. koop
een midi keyboard, download wat breaks, samples, bla bla bla
en klooi wat met die sampler van je tot iets hebt waar
je tevreden mee bent en sequence die dan in een software
pakket. zoals Fruity Loops (gebruik ik zelf ook :D) er zijn honderden
gratis vsti plug ins te downloaden die even geod gebruikt kunnen
worden voor hip hop. laat je niet intimideren door mensen
met een vette studio. het is absoluut neit nodig om al die dure
apparatuur aan te schaffen.

Als ik jouw was ,had ik zeker een triton pro er bij gekocht en evt een pulse.

Origineel geplaatst door isnieZot
weet je ik denk dat het nu nog te vroeg is
om zo dure appartuur aan te kopen. ik stel
eerst voor dat je leert muziek maken met heel
simpele dingen. want je zegt dat je beginner bent
en ik vrees dat als die apparatuur voor je neus staat
je een beetje verloren zal voelen. persoonlijk denk ik
voor een jonge beginner als jij het beste is om eens
wat software pakketten uit te proberen. Fruity loops
Reason, Muzys, Buzz,... Leer eerst daar mee je beats
maken. leer hoe je een nummer in elkaar steekt. koop
een midi keyboard, download wat breaks, samples, bla bla bla
en klooi wat met die sampler van je tot iets hebt waar
je tevreden mee bent en sequence die dan in een software
pakket. zoals Fruity Loops (gebruik ik zelf ook :D) er zijn honderden
gratis vsti plug ins te downloaden die even geod gebruikt kunnen
worden voor hip hop. laat je niet intimideren door mensen
met een vette studio. het is absoluut neit nodig om al die dure
apparatuur aan te schaffen.
Ik vind dit persoonlijk een heel slecht advies... Maar goed. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Sommige hardware bakken hebben een soort van vibe over zich en zo ook een mpc. Dat is niet in fruityloops of wat dan ook te voelen. Bij mij persoonlijk werkt een computer ZEER inspiratie afbrekend en daardoor is het helemaal niets voor mij.

iets zegt me dat je ram voor de gek gehouden wordt:D

Attachments

• music-smiley-026.gif
    music-smiley-026.gif
    7,2 KB · Bekeken: 121
en als je voor die 600,-E nou een platenspeler koopt? Kan je al je dope-beats lekker samplen!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back