is de setup die ik wil wel verstandig mpc2000xl of mpc3000 + more

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je tools zijn echt niet van doorslaggevend factor of je muziek gaat aanslaan of niet!!!

ik staarde mij een paar jaar geleden ook helemaal blijnd op bepaalde synths en de sherman filterbank

maar ik ben nu alweer 9 releases verder met wereldwijd ongeveer 30.000 verkoctte exemplaren en heb het allemaal gemaakt met fruityloops en de betere plugins en samples!!!

echt waar kerel je hebt echt een moordbak nu al en ga nu zou ik zeggen vette samples verzemelen / maken en ga gewoon aan de slag!!!!!!!!

dat mijn helden een bepaalde bak hebben wil niet zeggen dat ik met diezelfde bak dezelfde hitjes kan maken !!!

respect ervoor dat je op deze leeftijd al zo vooruitstrefend wil zijn, maar echt bergenss voor nodig ga lekker de komende jaren met je mpc werken en leer alle hoeken en gaten ervan alle voor en nadelen en gebruik ze om je EIEGN SOUND en STYLE te onwikkelen!

succes ermee

Heb het net zitten lezen, ik denk dat een aanschaf van een synth e/o sampler erg persoonlijk is. De MPc's zijn leuke samplers (al heb ik ze nooit gebruikt).

Ga op je eigen intuitie af, dan komt het zeker goed, en om old school hip-hop te maken heb je een mpc-3000 zeker niet nodig.

Groet,

dBm 8)

ik heb geen verstand van oldschool hiphop, maar op het moment staan er een minimoog, tr808 en re501 te koop op marktplaats, volgens mij kan je daar wel wat mee. het zijn wel allemaal spullen die minimaal 2 keer zo oud zijn als jij!

he, beno maldeno
waar staat die emu sp1200 dan ik kan hem niet vinden kan je even de pagina erbij zeggen.

enyo-dog

ik wil alleen mijn eigen vette (oldschool)hiphop maken (ja je leest het goed oldschool hiphop) en er plezier in hebben

:D Al een heel leven achter de rug..shit. ik zou er ook old skool electro mee maken,of wat 70's funk uit de kast trekken voor de hip hgop beats.

Tip ik zou beginnen met die mpc en met wat betaalbare synth's,ik denk dat de meeste zo begonnen zijn.

Gear: Soundcraft Spirit 16, Tannoy monitors Behringer Compressor/Limiter, Zoom 9050 multi effect, Boss RPQ-10 parametric eq, 3x Doepfer MCV-4, Roland JUNO-106, MKS-70 + PG-800, MKS-30 + PG-200, MC-202, SH-32, Oberheim Matrix-6R, Sequential PRO-ONE, Six-Trak, Moog Rogue, Korg Poly-800, DW-8000, Microkorg, Crumar Bit 99, Oberheim DMX, Simmons Clap Trap, Roland TR-808, TR-707, TR-606, TB-303 , Musitec rhythm box, Akai S-3000XL , 2 x vette!! Didgeridoo’s, King Alt saxofoon, Beuscher tenor saxofoon,, C-melody sax, Clarinet, 2x Technics SL-1210MK2, Dateq xtc, a lot off old Casio keyboards and old computers: MT-70, PT-30, Sinclair,Com64,Arcorn,MSX,Toshiba,Texas, etc. etc.

Origineel geplaatst door Beno Maldeno
De sp 1200 is eigenlijk de voorloper van de Akai MPC serie. Hij is alleen heel zeldzaam

Zowel de mpc60 als de sp1200 komt uit 1988. Niet echt een voorloper dus. De echte voorloper van de mpc60 moet de Linn 9000 zijn uit 1984. Overigens kun je deze nogsteeds nieuw (in verbeterde uitvoering) bestellen onder de naam "Forat 9000".

Jo hiphop heads... nu we toch bezig zijn, what about the Sequental Circuits Studio 440? Da's dan toch meer de voorloper van de sp en mpc...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back