Origineel geplaatst door loopkilla
eej een computer jockey
ik vroeger ook nog wel zoiets gedaan met 2 PCs Fasttracker II
maar goed
PC's zijn niet aan te raden voor een grote liveset
ze zijn gewoon niet stabiel genoeg, voor je het weet zit je met een blue screen of is je HD gecrashed tijdens het vervoer
je weet het gewoon nooit
Hehehe goed ja ...... ik weet nog dat ik m'n eerste acid live-acts deed met de atari 1040st en een roland r-70 voor de tussenstukjes om een nieuwe track in te kunnen laden.
Echter de laatste keren met de atari ging het fout ..... teveel kw's voor z'n donder en dat trekken ze niet....ze trillen helemaal weg.
Dus een triltest voor je pc is niet verkeerd.Je monitors/speakers erop gericht en laat um ff van de ene naar de anderkant van een tafel trillen en je weet dat je goed zit of niet..... >:| >:| >:|
Hehehe nee even zonder gekheid. Tips mmmmm
Backups van je werk meenemen
Controleer of je werkelijk alles bij je hebt. Ben wel eens het kabeltje (7 cm) vergeten van m'n mac naar m'n midi-interface...hehehe sta je dan met al je spul.
Zorg van tevoren dat je genoeg ruimte hebt en dat je overal goed bij kan (zet het het liefste zo neer als thuis)
Probeer vantevoren te komen zodat je kan soundchecken (gebruik je eigenlijk wel een mengtafel????)
Maak je niet te zenuwachtig .... want de mensen gaan sneller uit hun dak dan jij waarschijnlijk denkt. Teminste hier heb ik me nog wel eens op verkeken.
Drink niet teveel en gebruik niet teveel drugs want dan sta je in je 1-tje uit je dak te gaan .... !!
Misschien gaat niet alles helemaal voor je op want ik ben een echte hardware freak ... enige software die ik live gebruik is m'n sequencer.....vandaar
Groetjes Glenn...
En veel plezier en succes met je act !!!!