Welk space orgeltje Matthew Herbert?

Nightly Build

Go for what you know
Matthew Herbert gebruikt in veel van zijn producties steeds hetzelfde space orgeltje.
Ik heb me altijd afgevraagd hoe hij dat geluid maakt maar tot op de dag van vandaag geen clue.

Hier 3 clips rond 1996

(space orgeltje komt er rond 1:20 in)

(space orgeltje komt er rond 0:49 in)

Laatst gewijzigd:
Gewoon orgeltje hoor. Kan je met alles maken. Is gewoon een opstapeling van tonen. En er zit een modulatie overheen of iets van een effect.

Verder top producer.

In ieder geval is duidelijk de 'key-click' te horen in de attack van die orgel sound.
Die key-click sound is het Hammond B3 orgel oa zeer beroemd mee geworden.

De korg m1 is ook wel weel gebruikt voor oa dat soort orgeltjes in die tijd en anders kan je met Ni B4 ook goed uit de voeten hiervoor.

Ho.. Ik zag niet dat je er tijden bij had gezet.. Dat kan inderdaad van alles zijn.. Iig iets met een lowpass filter er overheen en wat modulatie en fx.

Je hoort vaak een electronisch orgel in zijn producties dus het lijkt me zeer wel plausibel.

is er een goede plugin equivalent want ik ben niet van plan zo'n bakbeest in huis te halen.

In 1996 werden er gewoon romplers voor deze meuk gebruikt. Plugins? Die zijn te accuraat. Sinds dat NI B4 op de abandonware-stapel heeft gegooid is GSI VB3 de aangewezen plug voor tonewheelspul, maar dit moet met een paar sinusjes ook wel te doen zijn.

Back