Origineel geplaatst door jes303
beetje half o/t maar ik vind de alpha juno echt een bruikbare synth. als je niet goed oplet zit je snel hetzelfde geluid te maken, maar met wat finetuning kan je telkens weer goeie sounds eruit halen, die ook nog eens vrij gemakkelijk in een mix passen zonder al te veel te hoeven tweaken... het is m'n 1-na goedkoopste synth en toch ben ik er enorm blij mee.
ik ben misschien wat bevooroordeeld maar ik zou een juno altijd boven een an1x prefereren. ik vind dat dit toch net te mainstream klinken, teveel van deze tijd. voor mix zal je er prima geluiden voor kunnen maken, maar het ding inspirireert mij totaal niet. met 1 draai aan een knop ga je al helemaal van blublublublublub naar weeazzzzaaauww. veel te veel gimmick en effect..
neu voor een juno sound gewoon een juno nemen (en dan heb ik het niet eens over de alpha, de 60 en de 106 verschillen)...
heeft iemand weleens geprobeerd het (voor mij "What the ...") hoover geluid op een juno-60 geprobeerd te maken?? nog nooit geprobeerd zelf maar ben wel benieuwd eigenlijk.
Je kunt de env toch niet naar de pitch patchen op een 60?
, ik ben ook niet op zoek naar iets anders dan een Juno (2 is nog best moeilijk te vinden lijkt wel), was gewoon benieuwd naar soortgelijke synths en de mening van anderen.