Busje perslucht bij Action

Ik denk dat het uiteindelijk goedkoper is om gewoon een duikfles te nemen en daar een spuitmond met slang op te zetten.
Vullen van 200 bar 5 liter kost 3 euro ofzo.

edit, das echter niet droge lucht volgens mij.

Wat is het verschil tussen lucht blazen en lucht zuigen mbt ESD?

Ik denk dat het 'm meer zit in dat de motor van een stofzuiger nogal wat statische elektriciteit genereert op al dat plastic...

Juist ja.
Zo heb ik een keer een ram kaartje vernield. Het was een SDtje, ik 16 en mijn moeder wilde geen nieuwe voor me kopen. Drama! :D

Als je een gardena pomp koopt, heb je dan geen perslucht voor 25 euro voor altijd? Met soms gratis snoeischaar. LOL

wat is een leuke hobby compressor om gear mee door te blazen?

Ik denk dat het 'm meer zit in dat de motor van een stofzuiger nogal wat statische elektriciteit genereert op al dat plastic...

Kan, maar door wrijving met bijvoorbeeld nylon tapijt zeker, ooit twee computers tegelijk naar de kl.... na aanraking met statisch geladen stofzuigerslang. :-(

Ik heb speciaal voor dit onderwerp (schoonmaken gear en dan met name mijn mengtafel) een compressor gekocht bij: http://www.bts-tools.nl/
Ik heb de compressor van €100,- gekocht van het merk AirPress, wat gewoon een prima merk is.
Let wel op dat je idd droge lucht wil hebben, koop wel naaste de blaas-pistool ook een vochtscheider/filter.
Ik heb nu aan de compressor een vochtscheider met ventiel (om het water "af te tappen) en een kleine bij het pistool.
Ik merkte dat met een enkele filter toch soms wat condens mee kwam... Wel bij 8bar en een langere tijd op dezelfde plek blazen. Dit heb ik getest op een metalen plaat, de deksel van de BBQ om precies te zijn.
Alles bijelkaar was ik geloof ik 130 euro kwijt voor compressor,slang, pistolen en filters.
Ik gebruik overigens de compressor én stofzuiger én kwasten (voor als het (fijne) stof echt niet weg wil).
Die IT busjes was ik snel klaar mee trouwens
Succes!

Daar heb je helemaal gelijk in Marc.
Jij gebruikt het natuurlijk ook voor je werk dus net wat vaker denk ik :)
Ik heb gekeken voor een tweedehands Jun-air, net zoiets , maar tweedehands vaak rommel of nog steeds "duur".
Mijn compressor maakt idd een mega lawaai en heeft een klein reservoir dus kickt snel weer in bij gebruikt.
Het is wel een olievrije compressor maar de vochtfilters zijn een must.
Ik gebruik het om mijn (grote) mengtafel om het halfjaar mee schoon te maken, dan is het echt top.
Btw ik heb een heel lange slang genomen... De compressor staat dan ook in een andere kamer tijdens gebruik dus het lawaai die ene keer vind ik prima

Vreemd dat alle reparateurs en knutselaars met compressors en perslucht werken. Gaat lekker in al je faders en pots zitten. Fijn idee hoor.

Vreemd dat alle reparateurs en knutselaars met compressors en perslucht werken. Gaat lekker in al je faders en pots zitten. Fijn idee hoor.

Stof en rommel in behuizingen en onder toetsenborden haal ik weg met de stofzuiger. Als printen heel vies zijn demonteer ik ze en maak ze schoon met een speciale esd veilge kwast. Faders en potmeters maak ik open om schoon te maken.

Ha ben ik de enige die al zijn gear onder de hoezen van compu cap bewaart :)
Ik zou ook nooit met perslucht gaan blazen op mijn gear. Om stof te ruimen gebruik ik een borstel (verfborstel)

Back