Veracocha - Carte Blanche [Flampad Remake]

Ik vond hem zeer dicht tegen het origineel aanzitten, dus de term remake is wel goed gekozen. Maar ik vind het allemaal nog een beetje kaal en "keyboard" klinken, wordt nou niet echt overwhelmed door een warm trancebad. Is véél meer uit te halen met wat minder kale patches met meer textuur die ook een beetje leven als het filter open en dicht gaat. Drums kunnen nog wel wat diepte en shakers gebruiken op sommige stukken. En als je bij zo'n kale beat wilt blijven dan moet die er wel zo strak uitknallen als bijv bij deadmau5 en mag er wel iets van een 2014 electrovibe overheen. Wil je een trance saus dan meer layeren en fx.

Je hebt een goed midi arrangement, maar qua mix/productie is er nog een hoop te winnen

Wat Raphie zegt. De sounds zijn inderdaad behoorlijk aan de droge kant. Op zich zijn de sounds best goed gekozen, maar het gebrek aan (vooral) reverb maakt dat het nogal dood klinkt.

Het origineel is ook wat sneller en daarom klinkt deze in mijn oren ook wat traag. Maar best netjes tot zover.

Ja man,, Hoe lang maak Jij al muziek ??? Ik kan het ni naspelen, maar het lijkt op een GM versie,,
En dat zo om de 8 of 16 maten pas iets veranderd;. tja, da's nu eenmaal het DAW grid zeker ?? brrr....

Soit, wel is een goei idee om daarvan een bootleg te maken,,
Jammer dat ik altijd aan die videoclip moet denken bij deze plaat,, Er is er nog zo één van dat tijdperk/ Artist / Genre.. ik kan 't ni direct vinden,,

tja, mss, maar ik denk van ni,, 't is die kinderachtige 90's videoclip met dat 3D manneke.. 't is (of was) heeel bekend

Dank voor het luisteren allen!

We hebben juist de sounds wat droger gemaakt dan voorgaande versies, omdat het geheel nogal verzoop in de de galm.
Het lagere tempo hebben we ook bewust gekozen, omdat we deze track willen kunnen gebruiken, mochten we onverhoopt eens draaien op een feestje van vrienden. :)

De kans dat we nog dingen gaan wijzigen is minimaal, maar zeg nooit nooit. :)

Mooi gemaakt maar ga toch met Raapsel mee in zijn commentaar.
Denk namelijk ook dat je er meer uit kan halen...... wel heel kundig gerepliceerd en daarom al een dikke respect van mijn kant :okdan:

Okey, sorry van m'n veralgemeende comments hierboven,
Ik heb de originele 7:05 min versie binnen, (en gechopt om 't zelf is te proberen),
En 't is idd bar/bar edit, De echte z'n sounds zijn veel vetter,... Morgen of zo, zelf is een versie maken,, :)

@ Stephen, ik lees wat termen die ik niet kan plaatsen, ben benieuwd wat je ermee bedoelt:
- bar/bar edit;
- GM versie;
Wat bedoel je precies met "en dat zo om de 8 of 16 maten pas iets veranderd;. tja, da's nu eenmaal het DAW grid zeker ?? brrr.... "

Ben ook erg benieuwd naar jou versie

Wel ja, er is weinig of geen automation,, telkens pas na 8 maten veranderd er iets,, (maar da's bij de org versie ook, de radio versie gaat wat vlotter)
GM = General Midi,, da's iets van vroeger.. met standard sounds,,

tja, ik moet er nog aan beginnen,, 't is gechopt', maar 't moet eigenlk donker en niet te warm zijn, om te producen,
De vorige dagen 4 stuks gemaakt,, de ééne al wat beter dan de andere,, maar soit, ik voel me er goed gezind en energiek mee,

Viola, Ik Heb iets,,, maar zeker geen referentie, Ik heb eerst nog wat zitten programmeren,, en da's nefast voor de sound-sfeer en creativiteit,
Ik ga 't wel eerst effe wat laten bezinken,,, 'k was nog bezig met een mix,, Al was dat vooral voor mezelf eigenlk bedoeld,,,

Ben geen fan van remakes, remixes, bootlegs of al het andere waarvan de inspraitiebron niet in je eigen hoofd zit ;).

Echter, ik ken het origineel niet en dat luistert wel lekker unbiassed. Tempo voelt goed aan zo. Het droge snap ik op zich ook wel. Wat me opvalt is de lead synth die zijn sequence doet. Prima geluid, maar ik heb het gevoel dat jullie vrij willekeurig met de cut off automation zijn omgesprongen. Niet lullig bedoeld hoor, maar het viel me op. Bij het derde setje van 4 maten gaat het filter er ineens op en dan meteen weer langzaam eraf om er vervolgens weer op te gaan. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten. Dat droge stuk daarna vind ik dan weer erg prettig. Was misschien nog aardig om bij het tweede rondje droog een delay (1/8.) mee te laten spelen.

Er is nog iets dat me opvalt, naar het eind toe speelt een arpje met delay. In die sequence zit een klein stukje met telkens 4 16-en na elkaar. De delay daar zit de sequence een beetje in de weg lijkt het. Ik kan het niet goed horen, maar hebben jullie swing gebruikt?

Anyway, ik las al dat jullie geen plannen hebben om er nog aa te sleutelen, dus gewoon my 50 cts.

Back