Veracocha - Carte Blanche [Flampad Remake]

Jawel,, gewoon de link hieronder en: 546-685-686-672-684-676-687-688-689-683.mp3
Ergens de 3de laatste denk 'k Al stelt het ni veel voor,,, of 't is toch geen referentie...

Ik heb toen ASAP wat moeten bij programmeren, om meer dat 100 samples in een keymap te zetten.
Nu weet ik hoe je dat standard moet doen in de K2661 ook,, in de preview mode..
tja dat had ik nooit zelf gevonden, 't stond in een YT video,,k weet effe ni de welke meer;..

Klopt het dat je de akkoorden niet in midi hebt geprogrammeerd maar loops hebt gesampled van het origineel? Zitten wel wat verrassende afwisselingen in het aanslaan en arrangement van de loops en soundbytes maar er is erg weinig afwisseling is het geheel en vind de beat wel heel erg karig zonder breaks, effecten of subtiele filletjes.
Wat mij verder in de mix opvalt is dat het laag van de beat toch wat "wringt" met de beats uit de gebruikte loops, zo klinkt het ook als je met DJ-ing een nieuwe plaat net niet helemaal strak inmixt en de eq niet goed gebruikt.
als je dan loops gebruikt in combinatie met een andere beat zou ik de loops beter eq-en en eventueel gebruik maken van sidechain compressie op de samples, al blijft het een crime om zulke lange loops helemaal lekker te krijgen omdat ze veel minder goed te "temmen" zijn dan wanneer je de partijen zou uitzoeken (op zeg maar bladmuziek niveau) en deze als midi een synth of in een sequencer te gebruiken. De controle met samples zoals jij ze gebruikt is nu eenmaal beperkter.

Had eerlijk gezegd wat meer verwacht van de remix maar desalniettemin wel respect dat je hem hebt gedeeld.

Had eerlijk gezegd wat meer verwacht van de remix maar desalniettemin wel respect dat je hem hebt gedeeld.
Ja Ja sorry,,
Ik heb op dat moment met die veracocha wel wat tijd verloren om meer dat 100 samples in een keymap automatisch te krijgen, zonder te moeten nadenken,
Dat moest eerst geprogrammeerd worden, en ik denk het toen manueel te hebben gedaan,

En ja, idd, 't is nu eenmaal over midi,, Drumstation Kick - Samples in de K2661, niet alles is sample accuraat ITB,
En dan heb je dat gewring,,enzo, Dat leeft,,Ook al is er Sidechain gebruikt
Maar die sidechain werkt over een gans mixboard channel, niet de K2661 alleen,
En de samples zijn niet van samples cd's, gewoon de orignele treack, en met m'n eigen tools gechopped,,

En ja, die tracks worden live opgenomen, niks DAW arrangement Edit, dus zijn de breaks en fills beperkt, k heb maar 2 handen...

Ik ben zelf wel blij dat ik nu met samples kan werken, maar ik blijf nu eenmaal met die MED-SS Amiga Tracker werken,
Ik zou die chopped samples ook wel ITB a la ableton kunnen gebruiken, maar tja, eens met een tracker editor ooit begonnen,..

Die mix was een sessie dat rond chopp'd samples ging,, Mijne laatste nieuwe is dan weer vooral met de TB-3,,

Soit, wat ik zei over de topic starter z'n versie vind ik nog wel juist, maar dat gaat eigenlk meer over live optredens, live spelen, cover bands,,
Ik kan niks-nul-noppes melodies na spelen,, maar veel eer sounds tunen,,

En ja, de originele Vera Cocha is natuurlk de Max,, Ook al zuigt die video clip zoveel aandacht weg,,
En mijn versie'ke is eigenlk maar een moment opname,, of nog minder ??

Soit,, Grtn :):)

Edit:
En ja, die vero cacha viel eigenlk dik tegen om daar een eigen bootleg versie van te kunnen maken, maar er is dan toch nog iets van opgenomen kunnen worden..
Ik ga nog wel een eigen (Cleanig Lab) edit van maken, van die mix, ni gewoon drag & drop in mixmeister..

Laatst gewijzigd:
Back