MultiSIM gratis

heiko

abc
Ik kwam net de aankondiging tegen dat Mouser een gratis topversie van MultiSIM weg gaat geven:

http://nl.mouser.com/MultiSimBlue/

Deze speciale versie van MultiSIM lijkt een volledig pakket met de beperking dat alleen componenten die Mouser verkoopt gebruikt kunnen worden. Nou is het zo dat Mouser ongeveer net zoveel componenten in voorraad heeft als digikey dus dat hoeft niet slecht te zijn.

Het pakket is geschikt voor: schema tekenen, SPICE simulatie en printplaatontwerp. Bij printplaatontwerp is zeer interessant dat er geen limiet zit op de maat van de PCB en het aantal layers dat gebruikt wordt. Dit zijn features die normaal bij de duurste versies van PCB-pakketten horen!

Nog ff terzijde:
Ik heb zelf al een pakket gekocht dus ik ga t niet uitzoeken maar t is mogelijk wel interessant voor andere DIYers hier. Als het pakket inderdaad behoorlijk volledig is, bespaart dit meer dan 1000 euro in aanschafwaarde van software.

Voor de mensen die dit gaan volgen. Let op de volgende dingen:
-kun je de PCB files exporteren of moet je de printplaten laten maken via een PCB-service die gelieerd is aan Mouser
-kun je eigen footprints maken of zit je echt vast aan wat Mouser verkoopt? Als je vast zit aan Mouser kan dit heel irritant zijn bij front panel componenten zoals potmeters en switches.

Dus ik hoop dat mensen op het forum hier iets aan hebben en laten we hopen dat het inderdaad zo een game changer wordt als t lijkt...

@synthfraek: ik neem aan dat je m gaat testen. T zou heel interessant zijn als je post of je het programma alleen kan gebruiken om PCBs te maken bij een partner van Mouser of dat het programma echt de gerber files kan exporteren...

Back