Welke vocoder???

Mennomoog

Stamgast
Hallo again :)

Ik ben eigenlijk dus ook op zoek naar een vocoder. Er zijn dus een paar synths die een vocoder hebben ingebouwd, maar om alleen gelijk een hele synth te kopen. Op dit moment heb ik daar te weinig geld voor.

Dus ik zoek een wat goedkoperer, maar toch wel goedklinkend vocoder. Ik ga dus muziek maken en covereren van onder andere Kraftwerk, Jarre, Oldfield, Air etc. Dus ongeveer zo'n sound will ik hebben. (ook wel handig omdat ik gewoon niet kan zingen :P ). En een vintage vocoder is nogal bijzonder en duur!

Nu weet ik dat er de Electrix WarpFactory en de MAM VF11 vocoder zijn. Zijn deze een beetje goed? Ik geloof dat die WarpFactory beter is? Of toch een software vocoder zoals Orange?

Bedankt!

P.S. Oh ja, ik wil het ook live gaan gebruiken!!

Misschien is de MicroModular wat voor je. Goed verkrijgbaar, relatief goedkoop, veelzijdig...
Bovendien kun je hem live ook prima gebruiken + als je hem niet als vocoder gebruikt dan als synth.

Succes

Da's ook mijn antwoord. Veel aanbod 2e hands, flexibel en goed te editen. Gebruik zelff m'n NM keys als vocorder.

Ik dacht al dat veel mensen dat gingen zeggen. ;) :D
En de micro modular heeft ook veel vette geluiden, niet?

Yawgmoth---> wanted: ARP 2600?? ja, wie niet? :D Ik zag er laatst één te koop op ebay, was dan wel in USA. =(

Die MAM schijnt ook erg goed te zijn. Ik heb em ook, maar heb er nooit veel aandacht aanbesteed. Met een extern signaal krijg je beste resultaat.

Origineel geplaatst door sander
Die MAM schijnt ook erg goed te zijn. Ik heb em ook, maar heb er nooit veel aandacht aanbesteed. Met een extern signaal krijg je beste resultaat.
als het geluid wat je extern aanbied ook genoeg 'inhoud' heeft nutuulk ;)

bij een vocoder met een interne geluidsbron is deze 'draag golf' vaak te simpel (mager harmonisch spectrum) voor een vol 'stem' geluid...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
LIST:
10 PRINT CHR$(147)
20 INPUT A$
30 IF A$ <> "6TRAK" THEN GOTO 60
40 PRINT "DUS..."
50 END
60 PRINT "FOUT!"
70 GOTO 60
READY.
[B[/B]

Volgens mij zit er een foutje in?

Doet me denken aan de V&D, als je daar binnen liep zag je alle Basic computers ook allerlei rijen met namen laten scrollen de hele tijd.

micromodular!

hmmm..

ik heb zelf:
paia vocoder: zelf geknutseld,
modulair vocoder,
VC-10 en
digitech talker.....

een cheap ding zoals de talker, paia ben je zo op uitgekeken... als de echte air sound wilt kun je het beste gaan voor een vintage of de modulair... iets meer kwijt, veel langer plezier met een diepere sound...

greetings brmzz

Origineel geplaatst door brmzz
hmmm..
modulair vocoder,

een cheap ding zoals de talker, paia ben je zo op uitgekeken... als de echte air sound wilt kun je het beste gaan voor een vintage of de modulair... iets meer kwijt, veel langer plezier met een diepere sound...
Wat bedoel je met modulair vocoder? Clavia of echt?

Zelf zit ik een beetje te kijken naar een Doepfer vocoder. Ze hebben zo'n systeem netjes uitgewerkt als voorbeeld en het zag er imo wel lekker uit. Vraag me alleen af hoe het klinkt...

ik zweet je jonhah..afgezien van de echte vintage sennheiser ed vocoders is de nord (micro)modular de best klinkende vocoder die ik me kan voorstellen.... en als bonus krijg je er ook nog een hele vette modulaire synth/audio processor bij!

Editten met software vind ik persoonlijk echt afschuwelijk, en dan valt de MM snel af. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar het is wel een hele duidelijke keus voor softwarematig werken.

(Zonder al te veel op de MM te willen ingaan, persoonlijk vinnik 'm niet lekker klinken, maar dat is voor ergens anders...)

Ik heb een Electro Harmonix vocoder en die klinkt echt super
Alleen worden ze zelden te koop aangeboden
De Roland svc-350 is ook erg ok (staat er 1 op marktplaats)

Origineel geplaatst door brmzz
modulair-> clavia, doepfer... ouder materiaal hebt ik niet en kent ik niet...

[grtz brmz]

Dacht een VC-10 te zien op je site? :confused:

Back