Welke vocoder???

Zo, ik wordt nu opeens doodgegooid met info. :D

Dus, das wel veel informatie. Doepfer, daar ga ik ook even naar kijken. Maar niemand heeft ervaring met een MAM of die Electrix WarpFactory?

Die SVC-350 is ook wel interessant. Is ie analoog? Die gast woont namelijk redelijk dicht in de buurt.

HOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Ik zie dat die SVC-350 de rack versie van de Roland VP330 is. En gebruikt door Kraftwerk en Air en Wendy Carlos en zo... nou ik denk dat ik ga biedden. :D

Mooie sound hoor. Dan heb ik wel niet een keyboard versie zoals de VP330, maar ja, die zijn een stuk duurder. Iedereen vind dit een wijs besluit van mij? ;) :D

Laatst gewijzigd:
ik ben ook al langer geinteresseerd in een vocoder. heb al een A100 van doepfer dus zou de doepfer kunnen nemen, maar die is niet goedkoop volgens mij. Ik heb ook altijd veel lof over de MAM gehoord, in de duitse editie van Keyboards werd die ooit goed gereviewed. Hoe makkelijk of ingewikkeld is het om met de nord MM een vocodersound te tweaken? Ik wil graag een vocoder die rauw kan klinken, heb een K-station gehad en die vocoder klonk veel te lief.

Hoe makkelijk of ingewikkeld is het om met de nord MM een vocodersound te tweaken?

je kan met een N(M)M op 2 levels tweaken: op patch-niveau..dus echt welke modules op welke wijze met elkaar verbonden zijn..dus echt de modulaire architectuur.... mooie van de NM hierbij is dat je door de modulaire opzet ook compressors/limiters/overdrives etc. in je signaal-pad kan chainen, zodat je de sound heel erg kan bewerken zodat de verstaanbaarheid erg goed kan worden..maar ook de rauwheid, vreemdheid of whatever.....

het andere niveau is die van de parameters van een patch...als je eenmaal je patch gemaakt hebt, en opgeslagen hebt in je NM kan je (zonder computer met editor) nog steeds vrij veel aanpassen qua instellingen.... bv hoeveel overdrive, hoeveel compressie, filter-cutoffs, resonantie etc.etc. kortom alles dat je aan een NM knop of midi-CC hebt toegekend in je patch... in combinatie met de knoppen van de NM en/of een midi-controller kan je dus nog heel erg veel aanpassen in de sound mocht je dat willen..net zoveel als in een fixed architecture vocoder zoals bv de MAM.....

Olaf

Origineel geplaatst door Orabidoo
HOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Ik zie dat die SVC-350 de rack versie van de Roland VP330 is. En gebruikt door Kraftwerk en Air en Wendy Carlos en zo... nou ik denk dat ik ga biedden. :D

Mooie sound hoor. Dan heb ik wel niet een keyboard versie zoals de VP330, maar ja, die zijn een stuk duurder. Iedereen vind dit een wijs besluit van mij? ;) :D

Ik vind jou besluit voor een svc-350 best wel wijs :)
Maar ja anderen zouden ons voor gek veklaren!
ik heb zelf de svc-350 gehad en het is gewoon een heel erg goed warm klinkend ding
Momenteel doe ik het met een Electro Harmonix die ook heel erg goed is.
Vraag me niet welke beter is hoor.
Maar ik als purist zou voor een analoge vocoder gaan

de clavia MM gaat nu voor 345 bij Thomann, de VF11 is ook iets van 300 euro, alhoewel die mono is, dus stereo drumloops erdoor halen blijft alleen stereo als je het via een aux doet en niet als je direct in de vf11 wil insturen.

toch blijft het hebben van een dedicated vocoder wel lekker denk ik, keyboards reviewde dat de MAM VF11 de oude vocoders als die svc-350 en de vc10 ver achter zich laat.

Weet iemand hoe die vocoder preset op die goedkope Zoom effect boxen klinken?
Ik heb een 1201 en 1204, maar ben te lui om het aan te sluiten.

Origineel geplaatst door synthmann
de clavia MM gaat nu voor 345 bij Thomann, de VF11 is ook iets van 300 euro, alhoewel die mono is, dus stereo drumloops erdoor halen blijft alleen stereo als je het via een aux doet en niet als je direct in de vf11 wil insturen.

toch blijft het hebben van een dedicated vocoder wel lekker denk ik, keyboards reviewde dat de MAM VF11 de oude vocoders als die svc-350 en de vc10 ver achter zich laat.

Ehhhhh niet overtdrijven he
Hier zijn de citaten uit de muziekbladen

Zitat ”Solo” 1/97: ”Der VH 11 hebt sich weit von den derzeit angebotenen Vocodern in Multieffektgeräten ab und läßt auch seine analogen Konkurenten Korg VC-10 und Roland SVC-350 alt aussehen.”

Zitat ”Keys” 4/97: ”Der VF 11 füllt zudem eine Marktlücke, da es derzeit kein vergleichbares Produkt gibt. Wer sich mit dem Thema Vocoder konkret auseinandersetzt ...: Um den VF 11 kommt man nicht herum.”

Zitat ”Keyboards” 9/97: ”Der VF 11 konnte im Test rundherum überzeugen ...”

Weet iemand toevallig met welke vocoder de Transformers zijn gemaakt,
en bijvoorbeeld darth vader van star wars????

Die van Star Wars was geloof ik met die Sennheiser vocoder gemaakt.

VF11 ben ik ook geïnteresseerd in, was alleen niet echt onder de indruk van de samples op de MAM website.

Die van Electro Harmonix moet ik nog even uitchecken.

Origineel geplaatst door Bass Bizarre

Ja, ik zou ook graag willen weten hoe Soundwave aan zn super vette stem komt!

ennuhh.. de robots uit battlestar galactica, misschien zelfde app?

Darth vader had dacht ik alleen de stem van James Earl Jones (this is CNN dude) , soort van metaliser(misschien zelfde app als de ring mods van de fighter-radio's) en een soort reverb om het "helm" echo te maken.. vergeet ik ook bijna het adem sample'tje }:|

Quote uit de Transformers FAQ :D die je kunt vinden op http://www.corollaperformance.com/other/tf/tffaq6.html#II/C/9 (geen flauw idee of er een recentere versie is). Niet echt helpvol, volgens mij bedoelen ze gewoon dat hij door een vocoder is gehaald? :confused:

How'd they do Soundwave's voice?

All of the voices on the show were altered to make them sound more robotic and less human. The process they used is called flanging, which means that a stereo recording was made of the voice actors, and then one channel of the sound was slightly delayed in a random fashion to produce that "robot" sound in all their voices. You can download a shareware sound-editing program called "Cool Edit" which has a flanging feature to play with.

For Soundwave in particular, the voice recording was given some extra processing. According to Kendrick, a long-departed ATT god, the recording was sent through an analog synthesizer to remove "all the tonality but none of the enunciation or cacophonous sounds." The removed tones were then replaced artificially by someone on the voice processing team to produce the cool-sounding voice we all know and love. Don’t ask me what that all means, though, because I don’t have a clue. :)

When performing Soundwave, Frank Welker used his basic growling villain voice. You can hear practically the same voice coming out of Dr. Klaw on "Inspector Gadget". Occaisionally, through mistakes on the part of the TF production team, bits of Welker’s unaltered voice ended up in the cartoon. In "Roll For It", when Ravage brings Chip and some vital info to Soundwave, he says "Excellent, Ravage" in a Dr. Klaw voice. This also occurred in "Webworld", when Soundwave reports that Ratbat has found something on a nearby asteroid. In addition, in "Fight or Flee" Soundwave ended up speaking with Shrapnel's characteristic repetition of his last word.

Cool Edit, sound clip editor with flanging feature:
http://www.shareware.com,
http://www.download.com,
etc.

Vraag aan moderators: had ik dit bericht in een aparte thread moeten zetten? Ik vond persoonlijk info niet gedetailleerd genoeg, maar als ik het mis heb: sorry!

Origineel geplaatst door Orabidoo
Die van Star Wars was geloof ik met die Sennheiser vocoder gemaakt.

VF11 ben ik ook geïnteresseerd in, was alleen niet echt onder de indruk van de samples op de MAM website.

Die van Electro Harmonix moet ik nog even uitchecken.

Van de Electro Harmonix zijn zo ver ik weet geen samples te vinden op het net
Helaas heb ik geen mogelijkheid om samples te maken

Die transorfmers maak je zo na met de Micro/Nord Modular .
Heb het nu al 100 X gezegd is echt Vet !

Origineel geplaatst door ironfreq
Quote uit de Transformers FAQ :D die je kunt vinden op http://www.corollaperformance.com/other/tf/tffaq6.html#II/C/9 (geen flauw idee of er een recentere versie is). Niet echt helpvol, volgens mij bedoelen ze gewoon dat hij door een vocoder is gehaald? :confused:

Vraag aan moderators: had ik dit bericht in een aparte thread moeten zetten? Ik vond persoonlijk info niet gedetailleerd genoeg, maar als ik het mis heb: sorry!

bovenstaande verhaal klinkt als een flanger met een vocoder gecombineerd..kan ook mooi in de micromodular ;)

hele simpele dingen worden vaak over het hoofd gezien....bv een delay met superkorte delay-tijd en hoge feedback kan al voldoende zijn....of een pitch-shifter..

Die van roland is inderdaad wel helemaal te gek !
De svc 350,of de vp330 vocoder plus

Ik heb me ook vaak afgevraagd welke echt te gek zouden zijn,
de aller aller vetste is natuurlijk . . .

Attachments

• vocoder 1 of 3ever built.jpg
    vocoder 1 of 3ever built.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 108
Heb een beetje lopen neuzen op het internet en ga hieruit mijn keuze maken:

MAM VF11
Electrix WarpFactory
Nord MicroModular
Doepfer A-129
MicroKORG

Wie weet een site waar ik de prijzen hiervan kan vinden?
Even voorop...ik begin net met produceren dus tips van welke ik het beste kan nemen zijn erg welkom :dj:

Nou, dat is dus zo'n beetje ook mijn keuze (vandaar dat ik deze topic startte).

Mam---> Nieuw ongeveer 300 euro. Staat er nu één op martktplaats.nl voor 180 euro. Is wel een leuke beginners volgens mij. Ik heb alleen maar de demo op de website gehoord dus ik weet nog niet alle effecten van deze machine.

Warp---> Vind ik wel leuk klinken. Kijk maar eens op www.electrixpro.com naar de video presentatie en voorbeeld geluiden. Af en toe vind ik het wel een beetje "Daft Punk" achtig klinken en dat is niet echt mijn smaak vocoder geluid (alhoewel die Daft Punk lui juist andere vocoders gebruikte, o.a. de SVC-350)

MicroModular---> geen ervaring mee, maar veel mensen hier wel ;)

Doepfer--> ook geen ervaring mee. Moet je niet eerst zo'n heel modulair systeem van ze aanschaffen wil je hiermee werken of ben ik nou onwetend? :confused:

MicroKorg---> Heb ik uitgeprobeerd bij Feeback Apeldoorn verschillende malen. Ik vond het af en toe wel grappig klinken, maar nou echt geweldig... neuh, klinkt mager. Ik dank de persoon hier die mij van de microkorg heeft weten af te praten (zie andere topic van mij) ;)

Dus....... ben ik nu aan het biedden op die SVC-350 op martkplaats.nl, voor het analoge geluid! :okdan: Maar er zit nu iemand met mij mee te biedden... damn ;)

Back