Welke hardware midi sequencer ?

Freelander

Ouwe rot
Beste lezer,

Ik heb een Octatrack gehad die ik louter gebruikte om externe (hardware) synths aan te sturen via de midi (CC) sequencer. De OT heeft 8 tracks en naast bijvoorbeeld pitch, lengte en octaaf zo'n 10 parameters (CC + Arp) die ook voor elke step in te stellen zijn.

Ik heb overigens een Cirklon Sequentix gehad (lastige menu structuur) alsook de Monomachine (maar die heeft 6 tracks en 4 parameters)

Is er een goed (of misschien wel beter) alternatief zonder dat je PC eraan te pas moet komen ?

(CV niet nodig, dus geen Doepfler Time/Maq want ik heb de Analog Keys die dat heel goed kan.

Lees 't hier graag...

Cirklon lastig? Is juist supereenvoudig als je het concept snapt. Verder is er niks wat ook maar enigsinds in de buurt komt

probeer eens een ALESIS MMt-8 ? (vooropgesteld dat de track-assign/mute knoppen nog werken)
ook een ROLAND MC50 mkII/ MC80 is een valabel en goedkoop alternatief
ik hou wel van de sequencer in de EMU command stations (MP7/XL7)

RM1x / RS7000

Erg geavanceerde sequencers. In het JOB menu vind je allerlei handige midi dingetjes om bijvoorbeeld snare rolls te maken (aanzwellend in intensiteit). Heeft ook realtime transpose, realtime midi delay, midi chord, midi vooruit of terug duwen etc.

Ook kan je stukjes midi (phrases) hergebruiken in je verschillende tracks.

De RS7000 heeft ook nog eens 2 midi outs.. (en naast een synth engine ook een sampler).

Ik snap ook niet echt wat er moeilijk is aan een Cirklon.....super sequencer.

RM1x / RS7000

Erg geavanceerde sequencers. In het JOB menu vind je allerlei handige midi dingetjes om bijvoorbeeld snare rolls te maken (aanzwellend in intensiteit). Heeft ook realtime transpose, realtime midi delay, midi chord, midi vooruit of terug duwen etc.

Ook kan je stukjes midi (phrases) hergebruiken in je verschillende tracks.

De RS7000 heeft ook nog eens 2 midi outs.. (en naast een synth engine ook een sampler).

+1 :okdan:

Wat ik me wel afvraag, als je een Cirklon te lastig vind werken, wat zal een RS7000 dan gemakkelijker maken?

RS7000 zijn lastig om te vinden.. je zou ook kunnen kijken naar een Roland MV8000/8800.. die zie je tegenwoordig voor bijna het zelfde aangeboden worden. Lijkt op een computer maar is het niet :)
De gridrecording haalt het niet bij het overzicht wat een RS7000/Rm1x biedt (aangezien je daar per step een led indicatie hebt) maar het is wel een super strakke sequencer :)

Precies, de structuur van de circkon is super intuitief voor al met P3 patterns, wat beviel daar niet aan?

Thanks voor jullie reacties... Cirklon kreeg ik bij de eerste kennismakingen geen "klik" en heb niet de moeite genomen om nader kennis te maken (m.a.w. tijd te nemen) Ja, had ik ... ;{ en wellicht stuur ik Barbera nog een keer een mail :) Overigens ken ik Elektron goed, dus heeft dan sowieso een behoorlijke voorsprong.

Ik ga eens kijken naar de Roland MV8000/8800 en naar die midibox van een FL, Thanks !:halleluja

Laatst gewijzigd:
Akai MPC. Dat waren toch solide harware sequencers? 2 midi outs op een mpc2000xl, en 4 midi outs op een mpc3000...

Akai MPC. Dat waren toch solide harware sequencers? 2 midi outs op een mpc2000xl, en 4 midi outs op een mpc3000...

Yup. Supermachines. Maar ze missen wel de midi realtime controll zoals je die op de RS of rmx bv ziet.

Sequentix Cirklon, Akai MPC, Yamaha RS7000/RM1x wat anders...?

Yup. Supermachines. Maar ze missen wel de midi realtime controll zoals je die op de RS of rmx bv ziet.

Mpc2500 met jjos xl dinges...
4 midi outs en alle nieuwerwetse midi technieken ;)

Ik gebruik hem alleen als midi sequencer en werkt echt top

Met midi apparaten synct ie iig als een malle :)

Maar elke maand ongeveer is er een update met bugfixes. Zo heb ik een keer een bug gereport en die was een maand later opgelost.

Geen ervaring met clock converters alleen

Back