snelheid van een subwoofer: hoe weergegeven?

In theorie, als je sub niet in tegenovergestelde richting van je monitoren staat, moet de phase gewoon op 0 staan.. 180 graden is gewoon de fase omdraaien en soms handig als je je sub in een hoek hebt staan bv.

Je kan voor de check nog ff je een test doen. Stel de X-over in op ongeveer 80 hz en check deze subtoon.. Als ie op 180 graden staat en dus in tegenfase staat, kan het zachter klinken.. aangezien de sub en satteliet op deze frequentie hetzelfde volume hebben en elkaar rond dat gebied opheffen.

Laatst gewijzigd:
ah ok thanx...

ik heb nog geen sub, maar ik hou de test in gedachten.

Ik ben naar een sub aan het kijken voor mijn XPS80 speakers. Die klinken echt heel goed, alleen qua hele lage tonen niet.
Naar mij idee heb ik meer aan een sub dan upgraden naar bv Yamaha HS50's, dat zou m'n eerste keuze zijn voor 'okay' kwaliteit.

zou zeggen zo'n 220km / uur max:

ah ok thanx...

ik heb nog geen sub, maar ik hou de test in gedachten.

Ik ben naar een sub aan het kijken voor mijn XPS80 speakers. Die klinken echt heel goed, alleen qua hele lage tonen niet.
Naar mij idee heb ik meer aan een sub dan upgraden naar bv Yamaha HS50's, dat zou m'n eerste keuze zijn voor 'okay' kwaliteit.

If you ask me..
Ik heb ook een sub, maar merk dat ik die eigenlijk steeds minder gebruik. De adam F7 kan vrij laag en ik merk dat het kleine beetje extra door de sub me weinig boeit. Natuurlijk moet je wel op een analyser kijken of je laag (<50Hz enz) niet uit de klauwen loopt, maar ik wil alleen maar aangeven dat de sub echt niet noodzakelijk is als je monitors niet te klein zijn.

Back