ART Tube MP pcb foto

Eraser127

Ouwe rot
Heft er iemand een hi-res foto van de achterkant van de Tube MP pcb? Heb er een voor weinig gekregen die wel werkt, maar waarvan de sporen wat bagger zijn en een van de op-amps heet wordt + audio werkt wel met de phase switch in, maar niet met de switch uit :P . Zaten andere op-amps in, maar heb eerst de originele maar weer terug geplaatst (TL072), maar wil wel zeker weten dat alle verbindingen er nog zijn. Heb ART al gemaild voor een schema, maar die reageren nog niet.

audio werkt wel met de phase switch in, maar niet met de switch uit

De phase switch schakelt gewoon de + en - om van het uitgangssignaal. Veel kan er dus niet defect zijn als je bij het indrukken wel signaal hebt en bij het uitdrukken niet.

Misschien is de schakelaar zelf defect. Of is er een baan op het pcb onderbroken?

Zaten andere op-amps in, maar heb eerst de originele maar weer terug geplaatst (TL072), maar wil wel zeker weten dat alle verbindingen er nog zijn
Let op, de output drivers zijn NE5532, niet TL072

De phase switch schakelt gewoon de + en - om van het uitgangssignaal. Veel kan er dus niet defect zijn als je bij het indrukken wel signaal hebt en bij het uitdrukken niet.
Dat moet ik dan ff verder onderzoeken.

Misschien is de schakelaar zelf defect. Of is er een baan op het pcb onderbroken?

Let op, de output drivers zijn NE5532, niet TL072
Vond gisteren een foto waar er twee TL072's in zaten, is ook niet helemaal duidelijk als ik wat rond zoek.

Maar daarom wil ik liever ook een schema / hi-res pcb foto's.

Gisteren schema gekregen van iemand van het forum, en tot zover werk de ART weer. Heb wat sporen omgeleid en nieuwe ic's (tl072 en ne5532) er in gedaan, de phase switch geeft nog wel problemen (phase normaal werkt heel zacht, phase reverse werkt wel normaal).

Laatst gewijzigd:
Probleem opgelost:

de ne5532 is een dual op-amp, vanochtend had ik er niet opgelet maar ik had een ne5534 gehaald en dat en een single op-amp :frons:. De ene pool van de phase switch gaat namelijk naar de eerste op-amp en de andere pool gaat naar de 2e op-amp. Nu werkt het zoals het moet :okdan:

Back